apple

 

در حالی که رسانه های اجتماعی جهان در روزهای اخیر در شوک فرمان های حکومتی رییس جمهور جدید آمریکا درباره ممنوعیت ورود اتباع ۷ کشور مسلمان از جمله ایران به خاک این کشور هستند و اعتراضات گسترده ای نیز به این تصمیم صورت گرفته، امروز وب سایت TechCrunch گزارشی منتشر کرده که می تواند علامت های سوال بسیار زیادی را در ذهن کاربران ایجاد کند.

به گفته این وب سایت کمپانی اپل که از سپتامبر سال گذشته محدودیت های اپ استور را بر علیه کاربران ایرانی لغو کرده بود در حال کار برای حذف تدریجی تمامی برنامه ها و بازی هایی است که مرکز آنها ایران بوده و بر روی اپ استور قرار دارند. بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط TechCrunch، از آنجا که برخی از قوانین نقل و انتقال مالی هنوز هم جزو موارد تحریمی توسط آمریکا بر علیه ایران به حساب می آیند، هنوز پشتیبانی کاملی از اپ استور برای ایرانی ها برقرار نشده و به همین دلیل توسعه دهندگان ایرانی مرکز اپلیکیشن های خود را محلی خارج از ایران تعیین می کنند. با این حال اپل اخیرا در زمان قرار گرفتن نرم افزارها و بازی های ایرانی در اپ استور پیامی را به نمایش می گذارد که بر اساس آن مدعی است پشتیبانی از اپ های ایرانی بر خلاف برخی قوانین داخلی آمریکا بوده و به همین دلیل سرویس دهی به این توسعه دهندگان را متوقف کرده است.

TechCrunch گزارش داده در حال حاضر علاوه بر اپلیکیشن هایی که به تازگی قرار بوده بر روی اپ استور منتشر شوند (و حالا از این کار جلوگیری به عمل آمده) برنامه های دیگری به خصوص اپ هایی که متعلق به بانک ها بوده و یا سرویس های خرید درون برنامه ای داشته اند (و برای این کار از شبکه شتاب استفاده می کرده اند) جزو برنامه هایی هستند که از روی اپ استور حذف می شوند.