tp-link8151ng

 

 

کمپانی تی پی لینک (TP-Link) که معرف حضورتان است؟‌ از بزرگترین سازندگان تجهیزات شبکه که همانند بسیاری از دیگر کمپانی ها، اطلاعات ورود به تنظیمات مودم یا روتر را در برچسبی که زیر دستگاه نصب شده نوشته است. اما این کمپانی یک نکته کوچک را فراموش کرده و آن تمدید نام دامنه آدرس دسترسی به صفحه تنظیمات است! حالا این نام دامنه توسط فرد دیگری خریداری شده و برای بازگرداندن آن ۲.۵ میلیون دلار درخواست کرده است!

در تجهیزات شبکه مختلف، برای دسترسی به صفحه تنظیمات معمولا از آدرس هایی شبیه به ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ استفاده می شود. برخی کمپانی ها برای ساده کردن کار، از یک نام دامنه استفاده کرده اند تا کاربران تازه کار مجبور نباشند تا با اعداد عجیب و غریب سر و کله بزنند. تی پی لینک از دامنه tplinklogin.net برای روتر ها و دامنه tplinkextender.net برای extender های شبکه خود در محصولاتی که تا سال ۲۰۱۴ تولید شده اند استفاده کرده است و حالا این آدرس ها دیگر برای کاربران قابل استفاده نیستند.

با تمام شدن مهلت قانونی تمدید نام دامنه های ذکر شده، شخص دیگری که هویت اش مشخص نیست این نام ها را خریداری کرده و برای واگذاری دوباره آن ها به TP-Link مبلغ ۲.۵ میلیون دلار طلب کرده است! طبق اطلاعات اماری سایت الکسا، میتوان تخمین زد که میزان بازدید از آدرس tplinklogin.net بیش از ۴ میلیون بازدید در ماه است که رقمی بسیار بالا به شمار می آید. همچنین جالب است بدانید که تی پی لینک در محصولات جدید خود از نام دامنه متفاوتی برای ورود به صفحه تنظیمات محصولات خود استفاده کرده است. با این حال همچنان در برخی فایل ها و راهنماهای قرار گرفته روی سایت این کمپانی، از نام دامنه قدیمی تی پی لینک استفاده شده که می تواند کاربران را گیج کند.

tp-link 8151

 

 

خطری که در اینجا کاربران را تهدید می کند این است که دارندگان دستگاه های قدیمی تر در خطر گروگان گرفته شدن از طریق اینترنت هستند. اگر کسی در خانه یا محل کار مستقیم به یک روتر تی پی لینک متصل باشد، با وارد کردن نام های منقضی شده می تواند دوباره همان صفحه تنظیمات را ببیند (زیرا خود روتر مستقیم کاربر را به صفحه تنظیمات منتقل می کند). مشکلات احتمالی برای کاربرانی خواهد بود که سیستم آنها مستقیم به روتر تی پی لینک متصل نیست. زیرا در این حالت از طریق DNS اینترنت به آدرسی منتقل خواهند شد که دیگر در اختیار کمپانی نبوده و ممکن است در آینده میزبان انواع بد افزار ها باشد! پیشنهاد ما به شما این است که اگر از محصولات قدیمی تر این کمپانی بهره می برید، به جای نام های دامنه انقضا یافته از آدرس آی پی (همچون ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ یا موارد دیگری که در دفترچه محصول ذکر شده) استفاده کنید تا خیال تان راحت باشد.