مودم WiFi

ضعیف شدن سیگنال های دریافتی از طریق مودم وایرلس و قطع شدن مکرر ارتباط با اینترنت این روزها به یک مشکل دیوانه کننده در جهان تبدیل شده است. امروزه تمام دستگاه هایی که در کنار ما وجود دارند و با آن ها سر و کار داریم از طریق WiFi ارتباط خود را با اینترنت برقرار می سازند. حال جهت برقرار ساختن این ارتباط می بایست یک مودم وایرلس تهیه نماییم. اما فقط خرید یک مودم و اتصال آن به ISP کافی است؟

در پاسخ باید گفت خیر. ما باید با نکاتی آشنا شویم که از دخالت سیگنال دستگاه های دیگر با مودم مان جلوگیری کرده و موانعی که باعث می شود اختلال در دریافت امواج ایجاد می کند را برطرف سازیم. در مناطق پر جمعیت که فاصله سیگنال ها بیشتر می باشد، اختلال سینگال افزایش می یابد.

 

474386-10-ways-to-boost-your-wireless-signal

حال در کنار این مشکلات اگر امنیت مودم را در نظر نگیریم، همیشه یک میهمان ناخوانده یا PiggyBacking در اتصال خود به مودم داریم. اکنون با توجه با مسایل گفته شده با چند نکته که از مشکلات بالا جلوگیری می کند آشنا می شویم.

  • برای رمز عبور یک پسوورد پیچیده در نظر بگیرید. پسوورد پیچیده یا password complex شامل حروف کوچک و بزرگ انگلیسی، اعداد و کاراکترهای ویژه مانند (@#$%) می باشد.

  • از الگوریتم امنیتی WEP به هیچ عنوان نباید استفاده کرد و باید الگوریتم خود را روی WPA2 تنظیم نماییم.

  • تا جای ممکن دستگاه مودم خود را در ارتفاع بالا نسبت به سطح زمین قرار دهید.

  • مودم را در مرکز خانه یا محل کار قرار دهید و تا جای ممکن از قرار دادن آن در کنار دیوار خودداری نمایید.

  • مودم مان نباید با دستگاه هایی که تداخل ایجاد می کنند، همزمان کار کند. مثلا تلفن‌­های قدیمی بی‌­سیم، هر چیزی که از بلوتوث استفاده می‌­کند و یا حتی مایکروویوی که داخل آشپزخانه دارید. پس حتما قبل از کار با اینترنت به‌­خصوص در زمان پخش فیلم از آن­ها استفاده نکنید.