در گروه اسمارت فون ها، فبلت ها که از نظر اندازه مابین موبایل و تبلت قرار می گیرند، نیز جایگاه ویژه ای برای خود به دست آورده و در یکی دو سال اخیر مورد توجه بسیار قرار گرفته اند.. زمانی که سامسونگسری Galaxy Note خود را راه انداخت، همه این اقدام را دور از عقل می دانستند. دستگاه هایی که زمانی به خاطر اندازه بزرگشان مورد تمسخر قرار می گرفتند حالا به ابزاری محبوب و قدرتمند تبدیل شده اند، تا جایی که اپل هم به جرگه تولیدکنندگان فبلت پیوسته است.

 

با توجه به محبوبیت این گروه از اسمارت فون ها، در ادامه قصد داریم ۷ فبلت قدرتمند را به شما معرفی کنیم که از نظر کارشناسان، بازار این گروه را در اختیار خود گرفته اند. خاطر نشان می شود اسمارت فون هایی که دارای نمایشگری ۵.۵ اینچی یا بزرگتر باشند در گروه فبلت ها قرار می گیرند. در حال حاضر پرچمداران کمپانی ها به طور معمول از نمایشگری ۴.۷ تا ۵.۳ اینچی برخوردارند. ارزیابی کاربران در مورد این فبلت ها بر اساس تعداد ستاره اعطا شده از پنج ستاره است.

 

۱. Google Nexus 6P

 

نکسوس

امتیاز کاربران: ۴.۵ ستاره
قیمت در بازار تهران: ۶۴ گیگابایتی؛ ۲,۱۰۰,۰۰۰ تا ۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان
گوگل بالاخره فبلتی که شایسته نامش باشد را راهی بازار کرد که هوآوی آن را تولید کرده است. این فبلت تمام فلز از نمایشگر ۵.۷ اینچی AMOLED با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می برد. این فبلت هم مثل تمام محصولات نکسوسی از نسخه اصلی اندروید ۶.۰ مارشمالو برخوردار است که مرتباً به روزرسانی می شود؛ قابلیتی که سایر گوشی های اندرویدی از آن برخوردار نیستند. سنسور اثر انگشت این گوشی از Android Pay پشتیبانی می کند. پردازنده ۸ هسته ای ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۸۲۰ کمپانی کوالکوم به همراه ۳ گیگابایت فضای رم و قابلیت شارژ سریع ویژگی هایی هستند که نکسوس ۶P را به بهترین فبلت اندرویدی تبدیل می کند.

 

 

۲. iPhone 6s Plus

 

آیفون

امتیاز کاربران: ۴.۵ ستاره
قیمت در بازار تهران: ۶۴ گیگابایتی؛ ۳,۰۰۰,۰۰۰ تا ۳,۱۰۰,۰۰۰ تومان

بالاخره بعد از مدتها چسبیدن به گوشی های ۳.۵ تا ۴ اینچی، اپل هم با معرفی آیفون ۶ Plus وارد دنیای فبلت ها شد. و حالا آپدیت آن یعنی ۶S Plus بازار را از آن خود کرده است. نمایشگر این فبلت ۵.۵ اینچی است، بدنه ای آلومینیومی دارد و دروبین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی تغییرات مثبت این فبلت نسبت به نسل قبلی هستند. همچنین استفاده از پردازنده پرسرعت A9 و ۲ گیگابایت فضای رم پردازش اطلاعات در این فبلت را سرعتی بی حد و حصر می بخشد. قابلیت تاچ سه بعدی هم جلوه دیگری به آیفون ۶ اس پلاس داده است. حالا طرفداران برند اپل آن چیزی که همیشه به دنبالش بوده اند را دارند: فبلت اپلی.

 

۳. Samsung Galaxy S7 Edge

 

سامسونگ

امتیاز کاربران: ۴.۵ ستاره
قیمت در بازار تهران: ۳۲ گیگابایتی؛ ۲,۷۰۰,۰۰۰ تا ۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان
اگر منصفانه قضاوت کنیم، سامسونگ در طراحی این فبلت سنگ تمام گذاشته است. این گوشی ۵.۵ اینچی از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است. گلکسی اس ۷ اج از پیشینیان خود بسیار با کیفیت تر است. ویژگی Always On اولین ویژگی جالب و چشمگیر این فبلت است. کناره های این فبلت بسیار کاربردی تر از نمونه های اج قبلی هستند و عمر باتری به اندازه کافی طولانی است. قابلیت Quick Charge 3.0 نیز شارژ فوق سریعی را به همراه می آورد. نمایشگر ۱۴۴۰ پیکسلی آن از تراکم ۵۵۰ پیکسل بر هر اینچ برخوردار است که می تواند درکی از وضوح تصویر فوق العاده این نمایشگر به ما بدهد. اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکوم که با ۴ گیگابایت فضای رم همراه شده پردازش عملیات را به عهده دارند. باتری این فبلت قابل تعویض است و امکان افزایش فضای حافظه با استفاده از کارت حافظه میکرو اس دی هم در اختیارتان است؛ قابلیت هایی که در نسل قبلی یعنی گلکسی اس ۶ اج حذف شده بود و خاطر کاربران را حسابی مکدر کرده بود. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اس ۷ اج با قابلیت فوکوس فوری و گشودگی دیافراگم f/1.7 عملکردی بی نظیر در نور کم را به همراه دارد. اگر بتوانید با رابط کاربری سامسونگ کنار بیایید، گلکسی اس ۷ اج قطعا رضایتتان را جلب می کند.

 

۴. LG V10

 

ال جی

امتیاز کاربران:۴.۵ ستاره
قیمت در بازار تهران: ۱,۷۰۰,۰۰۰ تا ۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان
فبلتی به معنای واقعی قدرتمند. بدنه فولادی این فبلت مقاومتی به آن می بخشد که در کمتر اسمارت فون امروزی یافت می شود. نمایشگر ۵.۷ اینچی V10 از دو نمایشگر تشکیل شده است. نمایشگر ثانویه ۱۶۰×۱۴۴۰ پیکسلی است که بر روی نمایشگر اصلی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل قرار دارد. نمایشگر ثانویه همیشه روشن است و محل نمایش نوتیفیکیشن هاست و دسترسی سریع به اپلیکیشن های منتخب را هم مقدور می کند. سنسور اثر انگشت بر روی دکمه پاور و بر روی پنل پشتی گوشی قرار دارد. پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸ با ۴ گیگابایت فضای رم، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی را هم از قلم نیاندازید. اینها با هم محبوبیت LG V10 را رقم می زنند.

 

۵. Samsung Galaxy Note 5

 

سامسونگ

امتیاز کاربران: ۴.۵ ستاره
قیمت در بازار تهران: ۶۴ گیگابایتی؛ ۲,۷۰۰,۰۰۰ تا ۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان
خب نظرتان در مورد گلکسی نوت ۵ چیست؟ سامسونگ نهایت تلاش خود را کرده تا سری نوت خود را هر روز بهبود ببخشد. گلکسی نوت ۵ نمایشگری ۵.۷ اینچی دارد که کمی بزرگ تر از ۵.۵ اینچ معمول در فبلت هاست. اما سامسونگ با معرفی قلم استایلوس در این سری محصولات خود خدمتی بی نظیر به دنیای صنعت اسمارت فون ها کرد. S-Pen ابزاری است که گلکسی نوت ۵ را یک سر و گردن بالاتر از سایر فبلت ها قرار می دهد. به این ویژگی ، پردازنده اگزینوس ۷۴۲۰ ، پشتیبانی از سامسونگ پی، ۴ گیگابایت فضای رم و دوربینی بی نظیر را هم اضافه کنید تا گلکسی نوت ۵ را بهتر بشناسید.

 
۶. Motorola Moto X Style Pure Edition

 

موتورولا

امتیاز کاربران: ۴ ستاره
قیمت در بازار تهران: ۱,۸۰۰,۰۰۰ تا ۱,۹۰۰,۰۰۰
نمایشگر ۵.۷ اینچی QHD، دوربین ۲۱ مگاپیکسلی با کیفیتی باورنکردنی به قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار دارد. پشت این گوشی کمی منحنی است که به همراه بدنه فلزی در دست گیری آن را آسان می کند. اسنپدراگون ۸۰۸ کوالکوم که با ۳ گیگابایت فضای رم همراه شده پردازش اطلاعات را به عهده دارد. اگر از طرفداران پلتفرم اندروید هستید موتو X را قطعا می پسندید.

 

۷. OnePlus2

 

وان پلاس

امتیاز کاربران: ۴ ستاره
قیمت در بازار تهران:۱,۴۰۰,۰۰۰ تا ۱,۵۰۰,۰۰۰
بله، به اندازه فبلت هایی که تا الان معرفی کردیم هیجان انگیز نیست، اما با توجه به قیمت می شود گفت که به اندازه کافی خوب است.وان پلاس ۲ از نمایشگر  ۵.۵ اینچی و فول اچی دی برخوردار است؛ پردازنده آن یک اسنپدراگون ۸۱۰ است و ۴ گیگابایت فضای رم دارد.