بالاخره روزی که میلیون ها هوادار محصولات هوشمند از ماه ها قبل چشم به راه آمدنش بودند، از راه رسید و کمپانی اپل به طور رسمی از تبلت جدید و ۹.۷ اینچی خود موسوم به آیپد پرو رونمایی کرد.

 

در میان انبوه رونمایی های آغازین ماه های سال ۲۰۱۶ میلادی، جای خالی کمپانی بزرگی به نام اپل به خوبی حس می شد. برندی که نشان داده هیچ علاقه ای به شرکت در رویدادها و گردهمایی های بزرگ دنیای فناوری همچون CES 2016 و MWC 2016 ندارد و مراسم رونمایی از آخرین دستاوردهای خود را در تاریخ و محلی جداگانه و به دور از هرگونه هیاهو برگزار می کند.

 

علاقه مندان به محصولات هوشمند به خوبی می دانند که هم اکنون شرکت اپل، بزرگ ترین بازیگر بازار تبلت های جهان به شمار می رود و بیشترین میزان فروش را در رقابت با کمپانی های بزرگی همچون سامسونگ، لنوو، ایسر و غیره در اختیار دارد.

 

این شرکت چندی پیش تبلتی جدید و البته متفاوت را با نام آیپد پرو تولید و روانه بازار کرد که مهمترین ویژگی آن را می توان نمایشگر ۱۲.۹ اینچی دانست که علی رغم تعریف و تمجیدهای بسیار، انتقادهایی را نیز برای این کمپانی به دنبال داشت.

 

اگرچه استقبال خریداران از این تبلت در مقایسه با رکودی که هم اکنون بر بازار تبلت ها حاکم است، قابل توجه و به نوعی راضی کننده بود، اما چند هفته ایست که شایعاتی مبنی بر رونمایی از تبلتی جدید در این کنفرانس منتشر شده بود که خوشبختانه این شایعه به واقعیت تبدیل شد و اپل، عضوی جدید را به خانواده محصولات هوشمند خود اضافه کرد.

 

تبلتی که همانند سایر دستاوردهای گذشته مهندسان این شرکت، از طراحی چشم نوازی برخوردار است و مشخصات فنی همچون صفحه نمایش ۹.۷ اینچی، فضای رم ۴ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۲۸گیگابایتی، قابلیت سیری همیشه روشن (Always-On)، چهار بلندگوی صوتی (دو برابر قوی تر از آیپد ایر ۲)، پشتیبانی از قلم هوشمند اپل پنسل، پشتیبانی از اسمارت کیبورد، دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی iSight و سنسور سلفی ۵ مگاپیکسلی را در دل خود جای داده است.

 

این تبلت در سه مدل با حافظه های داخلی ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی و به ترتیب با قیمت ۵۹۹، ۷۴۹ و ۸۹۹ دلار عرضه خواهد شد. پیش خرید این تبلت از ۲۴ مارس و عرضه آن نیز از ۳۱ مارس آغاز خواهد شد.

iPad Pro
iPad Pro
iPad Pro
iPad Pro