بنا بر گزارشات ری تاملینسون، مبتکر ایمیل، روز شنبه و در سن ۷۴ سالگی بر اثر سکته قلبی جان سپرد.
تاملینسون اولین ایمیل را در سال ۱۹۷۱ ارسال کرد. در آن زمان ری در شرکت (BBN(Bolt,Beranek and Newman در بوستون کار می کرد. شرکت مذکور در توسعه نخستین نسخه اینترنت که ARPANET نام داشت نقش مهمی ایفا کرده بود. ری به عنوان یکی از کارمندان این شرکت به دنبال خدماتی بود که ARPANET می توانست به مردم ارایه دهد.پیشتر نیز عده ای به ارسال پیام به سایر کاربران فکر کرده بودند و نسخه هایی نیز در دسترس بودند که به کاربران اجازه می دادند یادداشت های خود را با سایر کاربرانی که از یک کامپیوتر مشترک استفاده می کردند به اشتراک بگذارند. اما تاملینسون فرمان SNDMSG را معرفی کرد. SNDMSG به کاربران اجازه می داد فایل های خود را برای سایر کامپبوتر ها ارسال کنند. این نخستین برنامه ارسال پیام شبکه ای بود.

او همچنین علامت @ را برای تعیین ارتباط کاربر با میزبان (هاست )استفاده کرد. این تصمیم توانست نماد @ را از گمنامی نجات دهد و حتی این نماد را در سال ۲۰۱۰ در مجموعه MOMA ثبت کرد. این حقیقت که در آن زمان از این نماد به ندرت استفاده می شد جذابیت خاصی برای تاملینسون ایجاد کرد ، چرا که می توانست نمادی کاملا مشخص و قابل تشخیص باشد و به گفته تاملینسون

این تنها حرف اضافه موجود بر روی کیبورد بود که می توانست ارتباط بین سایر مولفه ها را نشان بدهد.

متاسفانه نخستین ایمیل در طول زمان ناپدید شده و در دسترس نیست. به عقیده او نخستین ایمیل کاملا قابلیت فراموش شدن را داشت و برای همین هم فراموش شد.

قطعا ری تاملینسون به لطف خدماتی که به دنیای فناوری کرده فراموش نخواهد شد.