ایتنا – پیش‌نمایش جدید از ابزار کاربری Office مخصوص اندروید مشابه مجموعه‌ای است که مایکروسافت هفته قبل برای ویندوز فون عرضه کرد.

شرکت مایکروسافت نخستین پیش‌نمایش عمومی از نرم‌افزارهای Word، Excel و PowerPoint سازگار با نمایشگرهای لمسی را برای سیستم‌عامل اندروید عرضه کرد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، این نرم‌افزارها از تاریخ ۱۹ مه در مجموعه‌ای موسوم به Office Mobile برای سیستم‌عامل اندروید عرضه شده‌اند و کاربران می‌توانند آنها را مبتنی بر نمایشگرهای لمسی مورد استفاده قرار دهند.

پیش‌نمایش جدید از ابزار کاربری Office مخصوص اندروید مشابه مجموعه‌ای است که مایکروسافت هفته قبل به صورت آزمایشی برای سیستم عامل ویندوز فون عرضه کرد.

لازم به ذکر است که مایکروسافت نوامبر ۲۰۱۴ یک پیش‌نمایش عمومی از نرم‌افزارهای Word، Excel و PowerPoint را برای تبلت‌های اندرویدی روانه بازار کرد و ژانویه ۲۰۱۵ صاحبان رایانه‌های لوحی توانستند نرم‌افزار Office on Android را نصب کنند.

مایکروسافت همچنین در تاریخ ۵ مه یعنی اوایل ماه جاری میلادی یک به‌روزرسانی برای نرم افزار Word، Excel و PowerPoint روی تبلت‌های اندرویدی انجام داد.
این ابزار به‌روز شده از تراشه‌های اینتل و نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی گوگل موسوم به Android Lollipop پشتیبانی می‌کرد.

اما نسخه جدید ابزار Office برای گوشی‌های مبتنی بر اندروید عرضه شده است و تمام دستگاه‌های مجهز به نسخه kitKat ۴.۴.x به بالا با حداقل یک گیگابایت رم می‌توانند این مجموعه نرم‌افزاری را نصب کنند.