در جریان نوزدهمین اجلاس سران مختار ITU هولین ژائو از چین که پیش از این به مدت ۸ سال معاون دبیرکل ITU بود، به عنوان دبیر کل اتحادیه جهانی ارتباطات انتخاب شد.

 

در این انتخابات از میان پنج کاندیدای سمت معاون دبیرکل، ملکوم جانسون از انگلستان پس از چهار دور رای گیری و با ۱۰۴ رای به عنوان معاون دبیر کل ITU انتخاب شد. وی پیش از این رئیس بخش استانداردسازی ITU-T بود.

 

در ادامه رای گیری برای انتخاب روسای سه اداره ITU فرانسوا رنسی از فرانسه به عنوان رییس بخش رادیویی، براهیم سانوا از بورکینوفاسو به عنوان رییس بخش توسعه در سمت های خود ابقاء شدند و از میان سه کاندیدای انتخاب شده برای عنوان رییس اداره استاندارد سازی هم چائسوب لی از کره انتخاب شد.

 

در نوزدهمبن کنفرانس های سران مختار ۲۰۱۴ که از ۲۰ اکتبر تا ۷ نوامبر ۲۰۱۴ برابر با ۲۹ مهر تا ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در شهر بوسان کشور کره جنوبی در حال برگزاری است، انتخاب اعضای شورای ITU و هیأت قوانین و مقررات رادیویی (RRB) طی روزهای آتی  انجام می شود.

 

گفتنی است؛ کنفرانس سران مختار (Plenipotentiary Conferences) بالاترین مرجع سیاستگذاری اتحادیه جهانی مخابرات ITU می‌باشد که هر چهار سال یکبار به منظور تعیین سیاستهای کلی اتحادیه، هماهنگی استراتژی و برنامه‌های مالی چهار سال آینده تشکیل می‌شود و از مهمترین وقایع آن انتخاب دبیرکل، معاون دبیرکل، مدیران دفاتر سه گانه، و اعضای هیأت مقررات رادیویی RRB و کشورهای عضو شورای ITU است.