چهارمین برنامه جهانی حمایت از کارآفرینان و موسسان کسب و‌کارهای نوپای فناورانه – استارتاپ گرایند – با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران پنجم آبان ماه در تهران برگزار می شود.

استارتاپ گرایند یک برنامه جهانی در جهت حمایت از کارآفرینان و موسسان کسب و کارهای نوپا و تقویت روابط کاری آنان در جامعه است و آموزش، تشویق و ارتباط سازی کارآفرینان از اهداف اصلی این رویداد جهانی است که به صورت ماهانه و به منظور تشویق علاقه مندان به ایجاد کسب و کارهای فناورانه برگزار می شود.

این جنبش با هدف آموزش، تشویق و ارتباط سازی کمک می کند تا ذینفعان حاضر در اکوسیستم استارتاپی شهرهای مختلف با یکدیگر در ارتباط بوده و از تجربیات هم بیاموزند.

این برنامه پس از گذشت چهار سال از زمان شروع، اکنون در اغلب شهرهای معتبر دنیا توسط نمایندگان منطقه ای برگزار شده و بیش از ۷۵ هزار نفر عضو دارد.

استارتاپ گرایند فضایی برای تعامل کارآفرینان است و افراد مختلف می توانند در این رویداد با موسسان استارتاپ های مطرح کشور آشنا شده و چگونگی پیدایش و رشد کسب و کارهای اینترنتی را دریابند.

استارتاپ گرایند با برگزاری رویدادهای ماهانه در بیش از ۱۲۹ شهر دنیا از موسسـین موفق استـارتاپ ها و کسب و کارهای مبتنی بر وب و فناوری دعوت می کند تا طی یک مصاحبه یک ساعته در فضایی کاملا دوستانه داستان، کسب و کار و زندگی حرفه ای خود را با حاضرین سهیم شده و از چالش ها و موفقیت های خود سخن بگویند؛ پس از هر مصاحبه بستری فراهم است که میهمانان ضمن گفتگوی آزاد انفرادی با یکدیگر آشنا شده و از کارها و پروژه های خود جویا شوند و شبکه اجتماعی کاری ایجاد کنند.

شرکت گوگل از حامیان اصلی این رویداد در مقیاس جهانی است و توسط برنامه ای با عنوان “گوگل برای کارآفرینان” اقدام به حمایت ار برنامه های کارآفرینی کرده است.

براین اساس چهارمین دوره استارتاپ گرایند در تهران پنجم آبان ماه و با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران به همراه دو شرکت فناوری برگزار می شود.

علاقمندان به حضور در این رویداد باید به www.startupgrindtehran.ir مراجعه کنند.

به گزارش مهر، استارتاپ به شرکت‌های نوپایی گفته می‌شود که با یک ایده ساده و اولیه شروع کرده، به‌سرعت رشد می‌یابند و به درآمد می‌رسند. از بهترین مثال‌ها و موفق‌ترین استارتاپ های جهان می‌توان به گوگل، مایکروسافت، اپل و… اشاره کرد. شرکت‌هایی که با یک ایده ساده شروع به کار کرده اند و به درآمدهای میلیاردی رسیده‌اند و امروز بر دنیا تاثیر می‌گذارند؛ استارتاپ معمولا نیاز به سرمایه اولیه هنگفتی ندارند و به کمک فناوری توسعه پیدا می‌کنند.