در هفته گذشته، اخبار و فناوری های متفاوت و جذابی در حوزه فناوری منتشر یا وارد بازار شدند که نشان از پیشرفت محققان در حوزه علم و فناوری داشتند.

در پایان هفته، نشریات و خبرگزاری های برتر دنیا در عرصه فناوری به معرفی برترین و همینطور مهمترین وقایع در این حوزه پرداخته و از اکتشافات و همینطور محصولات مهم و کاربردی یاد می کنند.

* مطالب برتر عرصه فناوری در هفته گذشته بدین شرح هستند:

تصاویر فضایی ناسا از خشک شدن “آرال” یکی از چهار دریاچه بزرگ دنیا در آینده ای نه چندان دور خبر می دهد که در سال های اخیر وضعیت مناسبی نداشته است.

فعالیت آتشفشان”«اونتاکه” ژاپن در هفته اخیر می تواند دلیلی برای آغاز فعالیت آتشفشان های بیشتر در سایر کشورها باشد و محققان در حال بررسی این فرضیه هستند.

مطالعات محققان دانشگاه میشیگان نشان می دهد که قدمت آب اقیانوس های زمین بیش از عمر خورشید است.

الون ماسک، بنیانگذار شرکت “اسپیس ایکس” در مصاحبه عجیبی گفت:” یک میلیون انسان باید به سیاره دیگری منتقل شوند تا در صورت بروز هر گونه اتفاقی برای زمین، نسل بشریت نابود نشده و بتوانند در سیاره دیگری به حیات خود ادامه دهند.”

محققان دانشگاهMIT به دنبال ساخت ربات زیر دریایی هستند که قادر به شناسایی و تشخیص انواع قاچاق از جمله قاچاق مواد مخدر در کشتی ها یا سایر وسایل حمل و نقل دریایی باشد.

از دست دادن حس بویایی در سنین بالا می تواند زنگ خطری برای نزدیک شدن به پایان زندگی باشد.

* محصولات یا حاشیه های فناورانه ای که جزء تکنولوژی های برتر هفته نام گرفته اند را مشاهده کنید:

ساخت اولین باتری خورشیدی که با نور و هوا کار می کند. باتری خورشیدی ابزارهای الکترونیکی سودمندی هستند که با استفاده از پدیده فتوولتائیک، نور یا فوتون را مستقیما به جریان الکتریکی تبدیل می کنند اما محققان اوهایو نسل جدید از این باتری ها را تولید کرده اند. پنل های جدید باعث افزایش سرعت انرژی تولید شده و همینطور فعالیت سلول های خورشیدی در اثر تماس با هوا و نور را امکان می سازد.

مایکروسافت از ویندوز ۸ به ۱۰ پرید.
ویندوز ۱۰ را ترکیبی از ویندوز ۷ و ۸ می دانند. ویندوز ۱۰ برترین پلتفرم ارائه شده تا به امروز خواهد بود. این پلتفرم به سادگی می تواند حجم گسترده ای از برنامه های را انجام داده و از لحاظ سخت افزاری نیز تجربه متفاوتی را پیش روی کاربران قرار خواهد داد.

حاشیه های منفی آیفون ۶
آیفون ۶ پلاس در ناحیه ای که به دکمه های تنظیم صدا مجهز است، دارای مقاومت کمتری بوده و خم می شود. مسئولان اپل پس از افشا شدن این موضوع اعلام کرده اند که کاربران نگران خم شدن گوشی های آیفون ۶ پلاس نباشند زیرا در صورت هر گونه خسارتی، تلفن همراه آنها تعویض خواهد شد.