در اوایل ماه جاری تحقیقی توسط دفتر مرکزی مایکروسافت در واشنگتن انجام شد که نتایج آن نشان می‌دهد مناطقی که از اینترنت پرسرعت‌تری برخوردار هستند خانه‌ی افراد باهوش‌تری هستند!

مایکروسافت این بررسی را بر روی سریع‌ترین خدمات دهنده‌های اینترنت ایالات متحده که سرعتی بالغ بر ۵۰ مگابیت بر ثانیه ارائه می‌دهند، انجام داده است. اینترنت پرسرعت قابل اعتماد برای شرکت‌های فناوری و استارت‌اپ هایی که به اینترنت وابسته‌اند بسیار حیاتی است.

طبق این تحقیق از لحاظ آماری، فرآوانی دانش‌آموزانی که از مناطق پرسرعت ایالات متحده در آزمون ورود به دانشگاه ACTقبول می‌شوند ۰.۵۷ نسبت به شاخص کل بالاتر است؛ این مناطق شامل ویرجینیا، دلاواره، رود آیلند و ماساچوست هستند که تمامی آن‌ها در بین ۱۵ دبیرستان ملی با نتایج برتر واقع شده‌اند. همچنین خانه‌ی مایکروسافت یعنی واشنگتن در بین ۱۵ دبیرستان با نمره متوسط ۲۲.۸ قرار گرفته که فقط ۱.۳ از بالاترین مقام فاصله دارد، در عوض دانش‌آموزانی که در ایالت‌های کم سرعت‌تر مانند آلاسکا، کنتاکی و ویرجینیای غربی سکونت دارند، رتبه‌ی مناسبی را کسب نکرده‌اند.

با این حال بعضی از نتایج صحت این بررسی را زیر سوال می‌برد مثلا مِیـن با این که از نظر سرعت اینترنت در جایگاه ۳۷ ام قرار دارد، اما توانسته چهارمین جایگاه را در نتایج به دست آورد یا نمرات دانش‌آموزان میشیگان که هشتمین ایالت از نظر سرعت اینترنت است، در جایگاه ۴۱ ام آزمون ACT قرار گرفته است.

آخرین یافته‌ها این ایده را مطرح می‌کند که رشد تکنولوژی و اینترنت باعث کاهش ضریب هوشی در انسان‌ها می‌شود اما این یافته‌ها می‌تواند  رویکرد استفاده از تکنولوژی در مراکز آموزشی را تقویت کند.