رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه از جمع آوری کارتریج و تونرهای غیراورجینال دستگاههای فتوکپی در بازار کامپیوتر از اول خردادماه خبر داد.

مهدی میرمهدی در ادامه افزود: به فعالان این صنف تا ۳۱ اردیبهشت ماه زمان داده شده تا نسبت به جمع آوری این اقلام اقدام کنند در غیر اینصورت اتحادیه صنف فناوران رایانه با کمک سازمان تعزیرات، بازرسی اصناف و سازمان حمایت از مصرف کننده برای جمع آوری این کالاها از سطح بازار وارد عمل خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه با بیان اینکه هم اکنون بخش اعظمی از کارتریج ها و تونرهای دیجیتال بازار کامپیوتر را کالاهای غیراورجینال و بی نام و نشان چینی در برگرفته است، اظهار داشت: این محصولات هم اکنون با نام برند “HP “در بازار خرید و فروش می شود که محصولی غیراورجینال است و سوء استفاده کنندگان با چاپ جعبه های HP این محصولات بی نام و نشان را به قیمت کارتریج های اورجینال به مصرف کننده می فروشند.

وی ادامه داد: این کالا حتی ۴۰ هزار تومان نیز ارزش ریالی ندارد اما هم اکنون شاهد فروش این محصول در بازار رایانه با قیمت ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان هستیم که مصرف کننده به دلیل ناآگاهی از این وضعیت، متاسفانه این هزینه را متقبل می شود.
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد کارتریج های بازار را برندهای متفرقه در جعبه های اورجینال و کارتن های اصلی تشکیل می دهند، گفت: این کالاها ضرر دو جانبه ای را برای مشتریان و خریداران به همراه دارد نخست آنکه هزینه چندین برابری را پرداخت می کند و دوم آنکه کالا از لحاظ کاربرد نیز به هیچ عنوان مناسب نیست و کیفیت ندارد.
میرمهدی با تاکید براینکه اخطارها و اطلاعیه ها تاکنون مثمرثمر واقع نشده است، اضافه کرد: هم اکنون با کمک سازمان بازرسی و سازمان حمایت مصرف کنندگان وارد عمل شده و به زودی این کالاهای تقلبی را از سطح بازار جمع آوری می کنیم.
وی با بیان اینکه از ۱۸ فروردین ماه در قالب ۳ اطلاعیه به فعالان این بخش اخطار داده شده است، گفت: پایان اردیبهشت ماه آخرین مهلت فعالان این صنف است که فروشگاههای خود را از این محصولات پاکسازی کنند در غیراینصورت از اول خردادماه اتحادیه صنف رایانه به همراه سازمان بازرسی و سازمان حمایت وارد عمل شده و تمامی کسانی را که به قانون تمکین نکرده اند برابر حکم تعزیرات جریمه کرده و واحدهای صنفی توزیع کننده را پلمپ می کند.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه با بیان اینکه فعالان این بخش براساس حکم تعزیرات مجبور خواهند شد ۴ برابر قیمت کالا جریمه پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: با جمع آوری کالاهای بی نام و نشان چینی از سطح بازار کامپیوتر، بازاری سالم به نفع مصرف کننده و با ارزش واقعی کالا خواهیم داشت.