این مطلب یا خبر را باید یک خبر خوب برای کسانی دانست که همیشه کنترل از راه دور تلویزیون خانه‌اشان را گم می‌کنند! گروهی از طراحان و محققان، استیکر‌هایی (برچسب یا قطعات الصاق شونده) با قابلیت ارسال و دریافت امواج بلوتوث ساخته‌اند که با استفاده از آنها می‌توان اشیایی که احتمال گم شدن آنها وجود‌ دارد را ردیابی کرد.

 

استیکر‌های مورد نظر با نام StickNFind به‌ اندازه یک سکه کوچک هستند و با استفاده از برنامه‌ای که برروی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود می‌توان از امکانات آنها بهره برد. این استیکر‌ها تا ۱۰۰ فوت (حدودا ۳۰ متر) برد دارند و باتری آنها نیز ظرفیت استفاده تا یک‌سال را دارد.

استفاده از این دستگاه بسیار آسان است. تنها کافیست یکی از همین افزودنی‌ها را به اشیایی که فکر می‌کنید به‌زودی گوشه گوشه خانه یا محیط کارتان را به دنبال آنها خواهید گشت وصل کنید تا با استفاده از برنامه مخصوص این استیکرها بتوانید جای دقیق آنها را ‌روی صفحه نمایش گوشی تلفن همراه خود ببینید.

بدین ترتیب شما می‌توانید متوجه شوید که چقدر از آنها فاصله دارید و علاوه بر این اگر هنگامی که دستگاهی که یکی از این استیکرها به آن متصل است را گم کردید، کافیست این شی را در گوشی‌همراه خود انتخاب ‌کنید و چراغ استیکر مورد نظر روشن شده و صدای مخصوصی از آن پخش می‌شود.

سازندگان این دستگاه می‌گویند این استیکرها برای پیدا‌کردن چمدانتان در فرودگاه هم کارایی دارند. با استفاده از قابلیت Find It در برنامه نصب شده بر روی گوشیتان، مشخص می‌کنید که چه شی‌ای را می‌خواهید ردیابی کنید و به‌عنوان مثال وقتی چمدان شما در رنج ذکر شده قرار بگیرد هشداری دریافت خواهید‌کرد بدین ترتیب به جای جستجو در بین چمدان‌ها می‌توانید منتظر باشید تا گوشی‌همراهتان شما را باخبر کند.

سازندگان در حال جمع‌آوری سرمایه‌ برای تولید انبوه این محصول هستند که پیش‌بینی می‌شود تا ماه مارس ۲۰۱۳ به بازار عرضه شود. خوشبختانه در‌حال حاضر ۱۶۲ هزار دلار برای این محصول کمک جمع‌آوری شده که بیشتر از سقف درنظر گرفته‌شده ۷۰ هزار دلاری برای این محصول است اگر چه همچنان تقریبا ۳۸ روز دیگر برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها باقی مانده‌است.