در فاصله ۳۹ روز مانده به آغاز نمایشگاه جیتکس دوبی، حضور ده شرکت در این نمایشگاه قطعی شده است.

فناوران- شرکت عصر فراارتباط، موسسه نور، شرکت تدبیر، شرکت نیکان نتورک، شرکت علم و صنعت، شرکت اندیشه‌های برتر، شرکت آوات، شرکت شهرپرداز، شرکت سیتکو و پارک علم و فناوری خراسان شرکت‌هایی هستند که حضور خود را در نمایشگاه جیتکس دوبی قطعی کرده‌اند.

البته شنیده شده پارک علم و فناوری خراسان حداقل همراه با هشت شرکت در نمایشگاه جیتکس حضور خواهد داشت.

نکته دیگر در مورد نمایشگاه امسال، برگزاری اجلاس جهانی مخابرات در کنار جیتکس است که برای نخستین بار از سوییس به دوبی منتقل شده است. گفته می‌شود دلیل این انتقال بازار خوب مخابرات منطقه است. قرار است در کنار اجلاس جهانی مخابرات نمایشگاه تخصصی حوزه مخابرات هم برگزار شود.

نمایشگاه Gitex، هر ساله در کشور امارات متحده عربی و در شهر دبی برگزار می‌شود و امسال سی و دومین دوره خود را پشت سر خواهد گذاشت. نمایشگاه Gitex که از اختصار نام Gulf Information Technology Exhibition به وجود آمده است و امسال از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۷ مهرماه ۱۳۹۱ با حضور بیش از سه هزار غرفه‌دار از کشورهای مختلف جهان برگزار خواهد شد. این نمایشگاه که چند سالی است نام خود را به هفته فناوری خاورمیانه تغییر داده است، در مدت پنج روز برگزاری آن در مرکز تجارت جهانی دوبی در قالب بخش‌های مختلفی از جمله راهکارهای تجاری، GULFCOMMS، فناوری‌های مصرفی، بازاریابی دیجیتال، فناوری کارت هوشمند، کنفرانس جهانی جیتکس، بخش دولت، برنامه‌ها و محتواهای موبایل، پلتفرم ابری، ابزارهای آنلاین و GitexMajlis برگزار می‌شود.

همچنین قرار است امسال در این نمایشگاه غرفه‌های SME با ابعاد شش مترمربع در اختیار علاقمندان به حضور در نمایشگاه قرار می‌گیرد.

این غرفه در اختیار شرکت‌هایی قرار خواهند گرفت که تعداد کارمندان آنها کمتر از ۲۵۰ نفر بوده و درآمد سالیانه آنها کمتر از یک میلیون دلار باشد. این غرفه‌ها دارای یک عدد کانتر، Fascianame، یک عدد نورافکن، یک عدد سوکت ۱۳ آمپری، سه Barstool، یک عدد بسته بازاریابی، یک عدد بیمه غرفه و هزینه کل ۱۱۵۵۰ درهم در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

همچنین براساس آمار و اطلاعات منشرشده، ۸۰ درصد بازدیدکنندگان از نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۱، از افریقا و خاورمیانه، ۹ درصد از قاره آسیا، هفت درصد از قاره اروپا و چهار درصد از قاره امریکا بوده‌اند.

همچنین نزدیک به ۹۰ درصد بازدیدکنندگان یکی از دلایل حضور خود در نمایشگاه را آگاهی از فناوری‌های جدید ذکر کرده‌اند. ملاقات با تامین‌کنندگان فعلی، ملاقات با تامین‌کنندگان جدید، توسعه تجارت، تصمیم‌گیری برای خرید تحقیقات جدید و سفارش خریدهای جدید به ترتیب، دیگر دلایل بازدیدکنندگان برای حضور در نمایشگاه گذشته بوده است. همچنین ۴۰ درصد بازدیدکنندگان نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۱ از فعالان حوزه فناوری اطلاعات، ۹ درصد از توزیع‌کنندگان عمده‌فروش و خرده‌فروش، هفت درصد از بخش رسانه‌ها و تبلیغات و باقی بازدیدکنندگان از سایر بخش‌ها بوده‌اند.