از آن‌جایی که در کشور ما هنوز خطوط فیبر نوری تا منازل یا ساختمان‌ها یا همان FTTH و FTTB عملا پیاده نشده است و فعلا فقط در حد صحبت بحث از اپراتوری به نام اپراتور چهارم است که قرار است فیبر را تا در منازل و ساختمان‌ها بکشد بنابراین متقاضیانی که خواهان استفاده از خط فیبر نوری اختصاصی هستند باید هزینه‌ها و مراحل متعددی را پشت سر بگذارند تا بتوانند از چنین سرویسی بهره‌مند گردند.
تلنا- البته چون هزینه‌های چنین خطی نسبتا بالا است عملا فقط برای مراکز بزرگ و یا دانشگاه‌ها و ارگان‌ها به صرفه است و برای مشترکین خانگی یا حتی شرکت‌های کوچک ومتوسط توجیه چندانی ندارد.
مثلا به عنوان نمونه در قراردادی که مخابرات استان تهران با یکی از سازمان‌ها منعقد کرده است تنها برای طراحی کشیدن خط فیبر در شهر تهران حدود چهار صد و بیست هزار تومان اخذ شده است. خود این طراحی و امکان سنجی فنی اغلب چند ماه طول می‌کشد و پس از این‌که مشخص شد از نظر فنی امکان کشیدن خط فیبرنوری به مکان موردنظر وجود دارد آن‌گاه عملیات کابل‌کشی و کانال‌کشی و غیره طی یک مناقصه به پیمان‌کار واگذار می‌شود که خود این هم فرایندی چند مرحله‌ای و زمان بر و هزینه‌بر است.
روی بستر فیبر مخابرات می‌توان اینترنت را با سرعتی از ۲ مگابیت تا ۱۵۰ مگابیت دریافت کرد که البته برای سرعت‌های کمتر از ۸ مگا بیت در ثانیه معمولا از فیبر استفاده نمی‌کنند.
هزینه به ازاء هر یک مگا بیت سرعت حدود ۳۳۰ هزار تومان است و مثلا اگر سرعتی معادل ۶۰ مگا بیت در ثانیه درخواست کنیم هزینه‌ای حدود ۲۰ میلیون تومان فقط برای پهنای باند اینترنت باید پرداخت شود.
به‌علاوه هزینه‌ای هم بابت نگهداری از خط به‌صورت ماهیانه دریافت می‌شود که بستگی به فاصله و طول خط دارد و به ازاء هر متر طول خط هزینه‌ای محاسبه و از مشترک دریافت می‌شود.
بنابراین جدای از رویه‌های اداری و مراحل مختلفی که باید پشت سر گذاشت هزینه‌های زیر باید مد نظر قرار گیرد:
هزینه‌های بررسی امکان سنجی + هزینه طراحی + هزینه مناقصه و کابل کشی و کانال کشی و قیمت خود فیبر + هزینه ماهانه اینترنت به ازاء هر مگا بیت + هزینه نگهداری ماهیانه برحسب طول متراژ فیبر نوری