هفدهمین دوره نمایشگاه الکامپ تهران در حالی برگزار می‌شود که سازمان نظام‌صنفی از ماه‌ها پیش درباره برگزاری امسال نمایشگاه بیانیه‌های مختلفی را صادر کرده بود. شاید از خیلی جهات بتوان الکامپ ۲۰۱۱ external linkرا مورد نقد و بررسی قرار داد. دیروز (جمعه، ۱۸ آذر)، اولین روز نمایشگاه بین‌المللی الکامپ بود که با حضور ۶۰۰ شرکت داخلی و خارجی افتتاح شد.

شاید بهتر بود مسئولین برگزاری الکامپ امسال، کمی تاریخ برگزاری نمایشگاه را به عقب می‌انداختند تا مدام مجبور نباشند از بلندگوهای داخل سالن‌ها نسبت به عدم استفاده از آهنگ‌های شاد در غرفه‌ها تذکر بدهند!

جدای از شرکت‌ها و غرفه‌های مناسبی که در نمایشگاه امسال حضور دارند، نکات قابل توجه بسیاری را نیز می‌توان در میان آن‌ها پیدا کرد. یکی از موضوعات حائز اهمیت، مربوط به ساعت اتمام نمایشگاه می‌شود که با در نظر گرفتن این ماه از سال، شاید ساعت ۴ بعد از ظهر برای این مورد کمی زود به‌نظر برسد.

مامورین حاضر در درب ورودی سالن‌ها نیز رفته رفته با نزدیک شدن به ساعات پایانی نمایشگاه، تمایلی برای ثبت ورود بارکد افراد از خود نشان نمی‌دادند؛ هرچند که این موضوع در نمایشگاه‌هایی مانند تله‌کام امسال نیز مشاهده می‌شد. عدم حضور شرکت‌های بزرگی از جمله سازگار ارقام، فراسو، سونی و آواژنگ نیز یکی دیگر از موارد قابل مطرح در الکامپ هفدهم است.

این نمایشگاه، امروز (شنبه ۱۹ آذر)، در حالی که یک روز از آغاز به‌کار آن می‌گذرد، از طرف وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و صنعت و معدن به‌طور رسمی افتتاح شد! تصاویر زیر، حاصل گشت و گذار چند ساعته ما در محیط نمایشگاه است.