مجمع عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران صبح روز پنجشنبه ۱۴ مهرماه سالجاری در محل سالن اجتماعات موسسه منظومه خرد برگزار و اعضای هیات مدیره دور سوم این سازمان انتخاب شدند.

مهندس پرویز رحمتی، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در ابتدای مراسم از اعضای هیات مدیره دوره دوم، اعضای کمیسیون های تخصصی و کلیه کسانی که در اعتلای آرمانهای صنف و تحقق آنها تلاش کردند، همچنین از کاندیداهای دور سوم که فضای مناسب و گرم انتخاباتی را فراهم کردند، تشکر کرد و گفت : شعار دوره دوم هیات مدیره سازمان منتخب، تعامل هم افزا با دولت در راستای توسعه بازار بود. در این راستا علی رغم مسایل و مشکلاتی که در ابتدای دوره عارض شد و به آن شکل مشهود نبود، نهایت تلاش خود را انجام دادیم و در بخش نهادینه کردن سازمان، حدود ۱۴ کرسی تصمیم سازی و تصمیم گیری در مراکز حساس و مهم در سطح دولت، موفقیت‌های نسبی بدست آوردیم.

وی افزود: ولی در ارتباط با توسعه بازار تحت تاثیر واقعیت هایی که وجود داشت و تنش های اجتماعی موجود در دوره دوم، تداوم ساختارهای متناقض اقتصادی، رقابتی نبودن فضای بازار وتمدید برنامه چهارم که به بلاتکلیفی یک ساله در سال ۸۹ به نوعی انجامید و در مجموع بعضا تحریم‌های متوجه حوزه‌های تک، در نتیجه از زاویه توسعه بازار، اهدافی که مد نظرمان بود، محقق نشد.

مهندس رحمتی اظهار داشت : ما به عنوان نمایندگان صنف فناوری اطلاعات در شرایطی که وزن‌مان در تولید ناخالص ملی کمتر از نیم درصد است، نمی‌توانیم مدعی باشیم که کل ساختارهای اقتصادی وکل فضای الزاما رقابتی مورد نیاز در بازار را می‌توانیم ایجاد، مستقر وتحکیم کنیم.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در ادامه گفت: در شرایطی که ناملایمات بسیار جدی واساسی وجود دارد حضور گسترده و پرشور اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در انتخابات دوره سوم هیات مدیره به عنوان نماد مقبولیت واحراز شان و جایگاه به مراتب بالاتر در تداوم تلاش شش ساله تلقی می‌شود.

وی ابراز امیدواری نمود تمام طرف‌های ذی نفع قدر این دستاوردی که با همت وحضور یکایک اعضای صنف و تلاش گسترده هیات مدیره دور اول و دور دوم حاصل شده را بدانند و در ادامه طریق توجه داشته باشند که چشم‌اندازی که برای ما وجود دارد نیازمند توجه بیشتر و تامین نقش سازمان‌های مردم نهاد است. سازمان‌های مردم نهاد در واقع راه نجات، استوار رویکرد مردمی و استقرار تفکر مرتبط با اقتصاد مبتنی بر بازار رقابتی و استقرار دیدگاه و مبانی شفافیت در جامعه ‌است.

مهندس رحمتی گفت : خوشحالم در انتهای فعالیت هیات مدیره دوره دوم با این کیفیت حضور در خدمت‌تان هستیم و به سهم خود یک بار دیگر از تمامی دوستانی که کاندیدای حضور در انتخابات مرحله سوم شدند صمیمانه تشکر می کنم و امیدوار هستم ترکیبی که انتخاب می‌شوند و هدایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران را برعهده می‌گیرند، اهمیت مربوط به شان و جایگاه این سازمان مردم نهاد را بیشتر از گذشته پاس بدارند و در سه سال آینده که در خدمت‌شان هستیم، شاهد دستاوردهای به مراتب بالاتری باشیم.

وی افزود : در بحث توسعه بازار، در شرایطی سه سال را گذراندیم که رشد اقتصادی بر اساس آمار رسمی، یک سوم برنامه پیش بینی شده بود. در چنین شرایطی پابرجاماندن سازمان و نقش یافتن در مراکز تصمیم گیری زمینه هایی است که شرایطی را برای هیات مدیره دور سوم فراهم می کند که امید است با تحقق اهداف برنامه ای در رابطه با برنامه پنج ساله در حوزه فاوا، جهش لازم در آن اتفاق بیفتد و رشد ۴ درصدی که لازمه تحقق هدف رشد ۸ درصدی در برنامه است را در دوره سوم شاهد باشیم.

در ادامه مهندس داود حقگو، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز مهم‌ترین دستاوردهای ششمین سال فعالیت سازمان را تشریح نمود و گفت: از دستاوردهای دوره دوم سازمان می توان به تبادل تفاهم نامه پایش و کنترل سرویس‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات بین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و هفت نهاد و دستگاه اجرایی و نظارتی کشور یعنی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان فناوری اطلاعات، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس آگاهی، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و شرکت ارتباطات زیر ساخت و انتخاب سازمان به عنوان دبیر اجرایی کمیته اشاره نمود.

وی با بیان این که تدوین و ارایه پروتکل همکاری با وزارت صنایع و معادن با محوریت تقویت بازار، تعرفه و استانداردها، پروانه‌ها و مجوزهای مربوط به تولیدکنندگان، سیاست‌های حمایتی مشخص برای تولیدکنندگان حوزه فناوری اطلاعات و تشکل‌ها از دیگر اقدامات هیات مدیره این دوره بوده است، امضای تفاهم نامه با سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در زمینه تهیه لایحه ضرورت پیش بینی و استفاده از استانداردهای مهندسی شبکه‌های رایانه‌ای در ساختمان‌های اداری، تجاری، دولتی، عمومی و مسکونی بلند مرتبه با نظارت مشاوران احراز صلاحیت شده حقوقی و حقیقی فناوری اطلاعات سازمان و ارایه و دفاع از لایحه مذکور در شورای شهر تهران را از دیگر اقدامات سازمان برشمرد.

وی همچنین تهیه، تدوین و بومی سازی استانداردهای مربوطه و تعیین ساز و کار مناسب برای ضمانت‌های اجرایی، مشارکت در تعاملات با سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه‌ها و وزارتخانه‌های ذی‌ربط برای اخذ برگزاری الکامپ هفدهم و مشارکت اعضای هیات رییسه و هیات مدیره دوره دوم سازمان در کمیته‌های تخصصی کارگروه مدیریت فاوای کشور را از دیگر دستاوردهای سازمان در این دوره دانست.

سپس گزارش مالی منتهی به انتهای شهریور ماه سال جاری توسط محمود رضا خادمی،‌ خزانه دار سازمان ارایه شد و نماینده موسسه حسابرسی شاهدان، گزارش حسابرس را قرائت نمود.

در ادامه مراسم، مهندس پرویز شهپر، بازرس قانونی سازمان نیز گزارش بازرسی خود را اعلام کرد و روزنامه فناوران اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی‌سازمان انتخاب شد. همچنین بودجه سال منتهی به ۳۱/۶/۱۳۹۱ توسط خزانه دار سازمان ارایه شد و اعضای حاضر در نشست به بررسی و تصویب بودجه سال ۹۱ سازمان پرداختند.

در ادامه برگزاری مجمع، کاندیداها به معرفی خود و برنامه هایشان پرداختند و در نهایت رای گیری انجام و نتایج به شرح زیر اعلام شد:

نتایج آرای انتخابات شرکت ها

ردیف

نام نامزد

نتیجه

۱

آزاده داننده

۷۷۱

۲

آزاد معروفی

۷۱۸

۳

رضا کرمی

۷۱۴

۴

سیدایمان میری

۷۰۴

۵

فریبا مهدیون

۶۹۶

۶

محمد ثروتی

۶۷۲

۷

سیدمجید صدری

۵۹۱

۸

محمود اعلایی

۵۷۶

۹

محمدحسن شانه ساز زاده

۵۷۱

۱۰

مهرداد سیجانی

۵۶۷

۱۱

سیامک پیربابایی

۵۳۴

۱۲

بهناز آریا

۵۳۰

۱۳

لیلا لاریجانی

۵۲۵

۱۴

حمید فروزنده

۵۱۵

۱۵

محمدرضا حدادی

۵۱۱

۱۶

سیدعبدالکریم رئیس کرمی

۵۱۰

۱۷

محمدحسین برخوردار

۵۰۲

۱۸

گل­مر بحری تبریزی فرد

۴۸۹

۱۹

احسان بیات بیدکربه

۴۸۷

۲۰

فرهاد الیشایی

۴۸۶

۲۱

محمدرضا فرج تبریزی

۴۸۴

۲۲

حسین سرکانی

۴۷۸

۲۳

بیتا طهماسبی

۴۷۷

۲۴

رضا دانش

۴۶۶

۲۵

علیرضا پورنقش بند

۴۵۴

۲۶

علیرضا علمی

۴۳۸

۲۷

حسین غروی رام

۴۲۶

۲۸

عبدالمحمد بیدختی نژاد

۴۱۱

۲۹

سادینا آبائی

۳۵۷

۳۰

احمد حاج رضا جعفرآبادی

۳۲۱

۳۱

شاهرخ انوشیروانی

۲۷۳

۳۲

رضا سمیع زاده

۲۴۳

۳۳

جواد برادران حق

۱۸۵

باطله

۲۶

تعداد کل برگه رای

۱۲۴۱

نتایج آرای انتخابات فروشگاه ها

ردیف

نام نامزد

نتیجه

۱

سیدمهدی میرمهدی کمیجانی

۴۴

۲

محمد کوروش مومنی

۳۱

۳

عبدالحسین حاجیان

۲۷

۴

حمیدرضا ناظمی تبریزی

۲۷

۵

سیامک محمد غنیمی فرد

۴

۶

کیوان رادور زنگنه

۰

باطله

۰

تعداد کل برگه های آرا

۵۹

نتایج آرای انتخابات مشاوران حقیقی

ردیف

نام نامزد

نتیجه

۱

سلما علی آبادی

۵۲

۲

ساسان شیردل

۳۱

۳

حمیدرضا سوداگران

۲۹

۴

شهرام ثبوتی پور

۲۱

۵

سعید امینیان

۱۸

۶

حمیدرضا فاضلی نیا

۴

باطله

۰

تعداد کل برگه­های آرا

۸۵

نتایج آرای انتخابات بازرس

ردیف

نام نامزد

نتیجه

۱

پرویز شهپر

۷۹۲

۲

سمانه گلشن

۵۴

۳

بابک ایزدی

۳۷

۴

احمد جعفرلو

۹

باطله

۲۷

سفید

۴۴۱

تعداد کل برگه های آرا

۱۳۶۰