قیمت اینترنت که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت در قالب خط STM1 ‌ به شرکت‌های مخابرات استانی و شرکت‌های دارای مجوز PAP یا همان شرکتهای ندا تحویل می‌شود، صرفاً جهت استفاده برای ارائه خدمات ADSL یا اینترنت پرسرعت به میزان ۲۰ درصد کاهش می‌یابد و بدین معنی است که قیمت فروش اینترنت با ظرفیت یک STM1 که در حال حاضر ۴۸۶ میلیون ریال است به ۳۷۵۱۰۰۰۰۰ ریال کاهش پیدا کرد.

ایسنا- ‌بر همین اساس تعرفه واگذاری اینترنت پرسرعت با استفاده از ADSL براساس پهنای باند و ضریب اشتراک حداکثر ۱۰ تعیین شده است.‌

برای پهنای باند ۶۴ کیلوبیت بر ثانیه ۵۹۲۰۰ ریال، ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه ‌۹۹۲۰۰ ریال، ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه ۱۲۵۶۰ ریال،‌ ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه، ۲۰۴۸۰۰ ریال و برای پهنای باند ۱۰۲۴ کیلوبیت بر ثانیه ۳۸۳۲۰۰ ریال و پهنای باند ۲۰۴۸ کیلوبیت بر ثانیه ۷۴۵۶۰۰ ریال در نظر گرفته شده است. شرکت مخابرات استان تهران در این باره شرایط و ضوابطی را اعلام کرده است؛ هزینه مودم و راه‌اندازی آن برعهده مشترک خواهد بود و بابت راه‌اندازی سرویس نیز نباید هزینه‌ای از مشترکین دریافت شود.

شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات موظف هستند نسبت به نصب و راه‌اندازی تجهیزات در محل مشترک اقدام و پس از تحویل پهنای باند نسبت به تنظیم صورتجلسه اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات همچنین موظف هستند نرم‌افزار لازم برای اندازه‌گیری لحظه‌ای پهنای باند را روی پایانه کاربر نصب و راهنمایی لازم را انجام دهند.

ضمناً‌ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات توصیه کرده بود که به منظور گسترش ارائه این خدمات در سطح کشور شرکت مخابرات ایران با مشارکت شرکت‌های PAP و رعایت منافع طرفین، این خدمات را ارایه کند.

به گزارش ایسنا درصورت نداشتن مشارکت،‌ شرکت‌های PAP می‌توانستند سرویس‌ مربوطه را حداکثر تا سقف ۲۰ درصد بالاتر از این تعرفه‌های مصوب ارائه کنند. همچنین شرکت‌های PAP باید کلیه قراردادهای خود را حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ مصوبه براساس تعرفه‌های مصوب فوق اصلاح می‌کردند. کلیه مشتریان درصورت داشتن هرگونه شکایت درخصوص تعرفه‌های خارج چارچوب مصوب و یا عدم رعایت کیفیت خدمات مراتب را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مناطق هفت‌گانه گزارش کنند.

zp8497586rq