فناور بزرگ جهان، استیو جابز به دلیل تلاش‌های موثرش در زمینه موسیقی، پس از مرگش موفق به دریافت جایزه Grammy و با جان لنون و ری چارلز هم‌رده شد.
سازمان‌دهندگان پنجاه و پنجمین مراسم اهدای جایزه گرمی، به پاس زحمات استیو جابز، بنیانگذار و مدیر عامل سابق اپل در زمینه صنعت موسیقی یعنی راه‌اندازی فروشگاه آنلاین آی‌تیونز و طراحی آیپاد، پخش‌کننده موسیقی محبوب جهان جایزه گرمی را به وی اهدا کرد و ادی کیو، مدیر ارشد نرم‌افزار و خدمات اینترنت اپل به جای جابز این هدیه را دریافت کرد.
کیو در این مراسم گفت: به نیابت از لارن، همسر جابز و فرزندانش و تمام کسانی که در اپل فعالیت می‌کنند، این جایزه را دریافت کردم و از شما به دلیل احترامی که به جابز قایل هستید، تشکر می‌کنم.
وی افزود: استیو یک فناور الهام‌بخش برای همه جهانیان و دوست بسیار نزدیکی برای ما بود. من ۱۵ سال شانس همکاری نزدیک با وی را داشتم که واقعا در حد خود بی‌نظیر بود. کیو همچنین گفت: قبول این جایزه همانقدر برای من ارزشمند است که موسیقی برای جابز داشت. وی افزود: استیو همیشه به ما می‌گفت که موسیقی زندگی‌اش را شکل داده و این صنعت موسیقی بود که جابز را به فردی تبدیل کرد که هم‌اکنون می‌شناسیم.
البته ناگفته نماند که اپل اخیرا خیلی هم مورد ستایش واقع نشده و چند روز پیش انتقادات زیادی از این شرکت شده است. چون این شرکت پس از خبر فوت ویتنی هوستون، خواننده معروف انگلیسی در ۱۱ فوریه، قیمت آلبوم سال ۲۰۰۷ وی را چند برابر کرده است.