جلوگیری از هک اینستاگرام و افزایش امنیت آن

 

 

جلوگیری از هک اینستاگرام و افزایش امنیت آن

اینستاگرام به عنوان یک سرویس اشتراک گذاری تصاویر و ویدیو امروزه در بین کاربران ایرانی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. شاید بتوان دلیل محبوبیت اینستاگرام شیوه اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در آن دانست که برقراری ارتباط در آن با دیگر کاربران بصورت تصویری و نه بر پایه ارتباط متنی صورت می گیرد. محبوبیت اینستاگرام نشالن داده است که قدرت تصویر در بیان احساسات بیشتر از قدرت متن است. اما اینستاگرام با کلی کاربرد و ویژگی هایی که دارد ممکن است باعث دردسر شما شود اگر امنیت آن را جدی نگیرید. قابلیت هایی در این سرویس وجود دارد که ممکن است تا حد زیادی امنیت اطلاعات و حریم خصوصی شما را تا حد زیادی در معرض خطر قرار دهد و البته که آگاهی کاربران معمولا در این زمینه کمتر است و همین موضوع باعث می شود تا هک اکانت اینستاگرام  شما ساده تر از مسنجر های دیگر شود و حتی متوجه هک شدن هم نشوید! اما در این نوشته قصد داریم آموزشی کامل و جامع در زمینه جلوگیری از هک اینستاگرام و روش های افزایش امنیت اکانت اینستاگرام ارائه کنیم.

آیا اینستاگرام امنیت دارد؟! ابزار های جلوگیری از هک اینستاگرام چیست؟؟

به طور کلی می توان گفت که اینستاگرام امنیت دارد ولی اگر قرار باشد تا امنیت اینستاگرام را با مثلا برنامه تلگرام مقایسه کنیم باید گفت که شاید نسبت به تلگرام از امنیت کمتری برخودار باشد. البته همچنان اینستاگرام فاکتور های مهمی که می تواند در افزایش امنیت آن موثر باشد را داراست که نیاز است تا شما ابتدا به عنوان یک کاربر از این فاکتور ها اطلاع داشته باشید و به جهت ایمن ساختن یا به اصطلاح ضد هک کردن اکانت اینستاگرام خود قدم بردارید. برای مثال اینستاگرام قابلیت Two-Factor Authentication یا تایید دو مرحله ای را داراست که یکی از راه های جلوگیری از هک اینستاگرام است و با استفاده از این قابلیت تا حد زیادی خطر هک شدن اکانت اینستاگرام شما از بین می رود. اما اینستاگرام به طور ذاتی قابلیت هایی را دارد که ممکن است شما خواهان آن نباشید و اطلاعات شخصی شما که معمولا هم شامل تصاویر و ویدیو است در معرض دسترسی افراد ناشناس قرار بگیرید.

 

*روش های جلوگیری از هک اینستاگرام*

 

اما در ادامه تمامی روش هایی را که می توان در برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام پیاده سازی کرد و به این طریق از حریم خصوصی خود در برابر افراد هکر یا بیگانه حفاظت کنید را خواهیم گفت.

اکانت اینستاگرام خود را Private کنید!

اگر قصد ندارید که تصاویری که توسط شما منتشر می شوند را همه کاربران عضو در اینستاگرام ببینند، می توانید اکانت خود را خصوصی یا Private کنید. به این معنا که تنها افرادی امکان دیدن تصاویر و ویدئو های شما را دارند که درخواست Follow آنها را پذیرفته باشید. برای خصوصی کردن اکانت اینستاگرام مراحل زیر را در برنامه اینستاگرام طی کنید.جلوگیری از هک اینستاگرام با خصوصی کردن اکانت

۱. به صفحه پروفایل اینستاگرام خود بروید.

۲. بر روی نماد سه نقطه در بالا سمت راست صفحه لمس کنید.

۳. در پایین صفحه گزینه Private Account وجود دارد که باید ان را فعال یا روشن کنید که به رنگ آبی در می آید.

فالوور های ناشناس را بلاک کنید!؟

بسیاری از کاربران در اینستاگرام به محز عضویت برای افزایش فالوور های خود هر درخواستی که از راه می رسد را Accept می کنند یا می پذیرند! چرا که فکر می کنند افزایش فالوور به این طریق باعث بیشتر دیده شدن می شود. اما باید توجه داشته باشید که یکی از مواردی که ممکن است باعث نقض امنیت اکانت اینستاگرام شما شود همین فالوور هایی هستند که هیچ شناختی از آنها ندارید ولی آنها را برای دیدن تصاویر خود می پذیرید! پیشنهاد ما این است که فقط و فقط درخواست فالوو افرادی که کاملا می شناسید را بپذیرید تا از مشکلات آینده جلوگیری کنید. حتی اگر اکانت خود را خصوصی کرده باشید همچنان تصاویر و ویدیوی ها شما به فالوور ها نمایش داده می شود، بنابراین برای بلاک کردن فالوور در اینستاگرام می توانید مراحل زیر را طی کنید.

#جلوگیری از هک اینستاگرام با بلاک کردن فالوور های ناشناس#

۱. در برنامه اینستاگرام به فهرست Followers بروید و ببینید که چه کسانی شما را فالوو کرده اند.

۲. روی کاربری که می خواهید بلاک کنید لمس کنید.

۳. در بالای صفحه سمت راست روی دکمه منو لمس کنید.

۴. در صفحه جدید گزینه Block User را انتخاب کنید.

در این صورت کاربر مورد نظر متوجه بلاک شدن نخواهد شد و دیگر نمی تواند تصاویر و ویدیوی های اکانت اینستاگرام شما را ببیند.

اطلاعات خصوصی خود را منتشر نکنید!؟؟

#جلوگیری از سو استفاده های احتمالی با ویرایش اطلاعات پروفایل#

در بخش پروفایل یا بیوگرافی اکانت خود اطلاعات حساس و خصوصی خود را منتشر نکنید. این اطلاعات برای همه کاربران اینستاگرام قابل مشاهده است و ممکن است برای شما مشکل ساز شود.

لوکیشن خود را بروز ندهید؟؟!!

#جلوگیری از هک اینستاگرام با حذف لوکیشن از تصاویر#


یکی از قابلیت های اینستاگرام که ممکن است واقعا باعث دردسر شود و امنیت اینستاگرام و همچنین حریم خصوصی شما را به هم بزند بحث به اشتراک گذاری لوکیشن در اینستاگرام است. با این قابلیت می توانید روی تصاویری که منتشر می کنید موقعیت مکانی لحظه ای خود را نیز تگ کنید. فرض کنید به مسافرتی رفته اید و حالا تصویری از آن مکان می گیرد و موقعیت مکانی خود را به آن اضافه می کنید در این صورت تمامی افرادی که شما را فالوو کرده اند ( در صورت خصوصی بودن اکانت شما) می توانند موقعیت مکانی شما را بدانند و به این ترتیب راه برای سوء استفاده های احتمالی باز خواهد شد. برای جلوگیری از این موضوع در تصاویر جدید ارسالی موقعیت مکانی را اضافه نکنید.

*تایید دو مرحله ای را فعال کنید یا سپر مضاعف *

تایید دو مرحله ای قابلیتی است که به تازگی و در سال ۲۰۱۶ توسط فیسبوک معرفی شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. تایید دو مرحله ای به عنوان یک سپر مضاعف برای افزایش امنیت اکانت اینستاگرام شما عمل می کند. در صورتی که شخصی مانند یک هکر پسورد اکانت اینستاگرام شما را داشته باشد در صورت فعال بودن تایید دو مرحله ای باز هم نمی تواند به اکانت شما دسترجلوگیری از هک اینستاگرام با فعال سازی تایید دو مرحله ای

در برخی مواقع تایید دو مرحله ای با استفاده از یک پیامک جداگانه ای که در هنگام لاگین کردن در اکانت برای شما ارسال می شود، صورت می گیرد. در این پیامک کد امنیتی درج شده است که برای لاگین کردن در یک دستگاه جدید می بایست آن را نیز جدای از پسورد اصلی اکانت وارد کنید. برایفعال کردن تایید دو مرحله ای در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. در برنامه اینستاگرام موبایل به صفحه پروفایل بروید.

۲. بالا سمت راست صفحه روی گزینه تنظیمات یا Settings لمس کنید.

۳. در منویی که می بینید روی گزینه Two-Factorn Aouthenticati لمس کنید.

۴. این گزینه را فعال کنید. از شما شماره موبایلتان واسته می شود وارد کنید تا کد تاییدی به آن پیامک شود.!!!!

حالا از این به بعد برای وارد کردن اکانت اینستاگرام در یک دستگاه جدید نیاز به یک کد دوم دارید که از طریق پیامک از سمت اینستاگرام برای شما فرستاده می شود. شاید از خود بپرسید اگر شماره موبایل خودم در آینده در دسترس نباشد چه؟! نگران نباشید در همین بخشی که هستید ۵ کد بازیابی به شما داده می شود که با هر کدام از این کد ها می توانید حتی بدون نیاز به دریافت پیامک وارد حساب خود شوید. این ۵ کد را در جای امن یادداشت کنید.سی داشته باشد چرا که نیاز به پسورد دیگری هم دارد؟؟

ولی باید مورد توجه داشت تا اگر امنیت حساب  GMAI’L خود را تامیین نکنید از طریق حساب GMAIL  به رتحتی قابل هک شدن می باشد