حتماً در جریان هستید که اینستاگرام در حال کار بر روی رابط کاربری تک رنگ خود بود و روز گذشته متوجه شدیم که اینستاگرام یک سورپرایز دیگر نیز برای کاربرانش آماده کرده و قصد دارد لوگوی شناخته شده خود را به یک مدل ساده تر و مدرن تر تغییر دهد.
این شرکت روز گذشته از لوگوی جدیدش به همراه یک ویدیوی جالب که یک نگاه اجمالی به روند طراحی آیکون جدید انداخته بود، پرده برداشت. آیکون نهایی یک نسخه ساده شده از تصویر دوربین است که چهار طیف رنگ در پس زمینه که شبیه به طیف رنگی طلوع آفتاب است را در خود جای داده و لوگوی جدید اپلیکیشن اصلی اینستاگرام و اپلیکیشن های همراهش را به نمایش گذاشته است. اپلیکیشن Layout (تلفیق عکس)، Boomerang (تولید فایل های گیف) و Hyperlapse (تایم لپس) اپلیکیشن های همراه اینستاگرام هستند و باید اعتراف کرد که لوگوی های جدید این اپلیکیشن های همراه نیز جالب به نظر می رسند. آیکون اپلیکیشن Layout شبیه به یک موس است اما بازهم جذابیت خود را حفظ کرده است.

 

اینستاگرام

 

نکته عجیب و غریبی که در ویدیوی روند طراحی این آیکون ها به چشم می خورد این است که لوگوهای دیگری نیز در این روند تولید شده اند و جالب است که این لوگوها از برنده های نهایی جذاب تر به نظر می رسند، چرا که لوگوهای نهایی زیادی ساده شده اند.
علاوه بر این در نگاه اول اینطور به نظر می رسد که این لوگوهای جدید تمامی رنگ و لعاب رابط کاربری اینستاگرام را مکیده اند چرا که طراحی جدید اینستاگرام یک طراحی ساده سیاه و سفید است. البته این نکته آنقدرها هم منفی نیست چون می تواند تمرکز کاربران را روی محتوای تصاویر جمع کند و این همان کاری ست که اینستاگرام باید انجام دهد. نسخه جدید اپلیکیشن اینستاگرام هم اکنون به کاربران ارسال شده و باید برای iOS در دسترس باشد. همچنین کاربران اندرویدی اینستاگرام نیز در حال دریافت نسخه جدید هستند و تا اواخر این هفته، کاربران ویندوز ۱۰ موبایل نیز به آن دسترسی پیدا می کنند.