علی جنتی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح بیستمین نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۴ در جمع خبرنگاران درخصوص استفاده از شبکه های اجتماعی، گفت: شبکه های اجتماعی در حال حاضر آزادانه فعالیت می کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان آنکه نظر شورای عالی فضای مجازی، تاکید بر استفاده سالم از شبکه های اجتماعی است، ادامه داد: اگر تخلفی از سوی این شبکه ها صورت بگیرد طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وزیر ارشاد در خصوص دلایل برگزاری ضعیف نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته، گفت: به نقایصی که در نمایشگاه وجود دارد، کاری نداریم ولی نمایشگاه فعلی در مجموع نقاط مثبت متعددی نیز دارد.

جنتی گفت: مجمع تشکل های فناوری اطلاعات اقدام بزرگی را صورت داده و ما نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه رسانه های دیجیتال که طی دو سال گذشته راه اندازی شد، کار را به بخش خصوصی واگذار کردیم.

وی ادامه داد: در طول این مدت کوتاه اقدامات قابل توجهی صورت گرفت که شرکت ها در حوزه سخت افزار و نرم افزار حضور فعالی داشته اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این وزارتخانه در حوزه محتوا نیز اقدامات مطلوبی را انجام داده و با راه اندازی شبکه ملی فرهنگ به طوری که امروزه در بسیاری از شهرها از این شبکه استفاده می کنند و ظرف چند سال آینده در کل کشور موتور جستجوگر فرهنگی به زبان فارسی خواهیم داشت.

جنتی با اشاره به اینکه امیدواریم در آینده نزدیک یک دولت الکترونیک مورد درخواست مردم تحقق بخشیده شود، گفت: با راه اندازی دولت الکترونیک مراجعه افراد به دستگاه های دولتی قطع خواهد شد، هرچند در حال حاضر این روند در موسسات فرهنگی و حوزه کتاب این وزارتخانه در حال اجراست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص ادغام الکامپ و تلکام نیز گفت: بحث ما بیشتر جنبه محتوایی دارد لذا اگر برگزار کنندگان در این خصوص تفاهم کنند، می توانند به طور همزمان به برگزاری آن اقدام کنند.