آخرین نسل فناوری تلفن همراه (۴G) صبح امروز برای نخستین بار در ایران در مشهد مقدس راه اندازی شد.

۴G آخرین تکنولوژی در حوزه باند پهن موبایل است که سرعت دسترسی کاربران از طریق شبکه تلفن همراه را نسبت به نسل های قبلی حدود ۳ برابر افزایش می دهد.

اپراتور تلفن همراه ایرانسل، شبکه نسل چهارم موبایل را برای ارائه خدمات باند پهن همراه کشور امروز در مشهد مقدس راه اندازی کرد و قرار است تا پایان امسال این شبکه در سایر مراکز استان ها و کل شهر مشهد تحت پوشش قرار گیرد.

استفاده از خدمات نسل چهارم موبایل از طریق سیم کارت های USIM و گوشی هایی که تکنولوژی نسل چهارم را پشتیبانی می کنند و یا استفاده از مودم های ۴G قابل استفاده خواهد بود و با استفاده از این خدمات امکان دریافت و مشاهده فایل های ویدئویی با کیفیت HD، بازی به صورت آنلاین و بدون تاخیر زمانی و استفاده از برنامه های کاربردی و اپلیکیشن ها از طریق اینترنت با سرعت بالا قابل دریافت خواهد بود.

در این تکنولوژی سرعت دانلود اطلاعات ۱۰ تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۱۵ مگابیت و نیز مدت زمان پاسخگویی ۵ تا ۱۵۰ میلی ثانیه پیش بینی می شود.

هم اکنون اپراتور ایرانسل تکنولوژی نسل سوم را در بیش از ۶۱ شهر به صورت رسمی راه اندازی کرده است و از این پس قصد دارد راه اندازی نسل چهارم موبایل را در کشور طبق مجوز سازمان تنظیم مقررات رادیویی در دستور کار قرار دهد. امکان دریافت سیم کارت های نسل چهارم و نیز تعویض سیم کارت های مشترکان به نسل چهارم، اعمال تنظیمات برای اتصال شبکه باند پهن موبایل و نیز دریافت و خرید مودم های LTE (نسل چهارم موبایل) از طریق مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنت و نیز وب سایت رسمی این کشور ممکن است در حدود ۲۰ هزار تومان قیمت اولیه این سیم کارت های جدید است.

تعرفه دسترسی به خدمات باند پهن موبایل نسل چهارم نیز در بسته های افزایشی این اپراتور بر اساس مهلت استفاده یک روزه تا یک ساله بسته به حجم این خدمات ارائه شده است.

این اپراتور در حوزه تامین محتوا و اپلیکیشن های موبایل، پیام رسان های بومی بیسفون، زوم، ریتم، سلامت همراه، آموزش همراه، کتابخوان، چهارسو، بازیک و نشان را به عنوان اپلیکیشن های بومی قابل استفاده در موبایل های هوشمند معرفی کرد.

قیمت مودم های نسل چهارم تلفن همراه نیز از ۲۳۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان اعلام شد و به مناسبت راه اندازی این شبکه در مشهد ۱۲ درصد به قیمت های ارائه شده برای مشترکان مشهدی تخفیف در نظر گرفته شد.