کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مصوبه ۱۸۱ خود مبنی بر اعمال تخفیف ۳۵ درصدی در نرخ پهنای باند اینترنت برای شرکتهای ارائه دهنده خدمات ADSL را اصلاح کرد.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بهمن ماه سال گذشته مصوبه ای به شرکتهای ارائه دهنده اینترنت ADSL ابلاغ کرد که براساس آن تعرفه پهنای باند اینترنت بین الملل برای ارائه خدمات ADSL شرکتهای PAP و شرکتهای مخابرات استانی ۳۵ درصد کاهش یافت؛ به این ترتیب قیمت هر STM1 پهنای باند اینترنت که مبلغی حدود ۳۸ میلیون تومان محاسبه می شد به حدود ۲۴ میلیون تومان کاهش پیدا کرد.

اما اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و فعالان اینترنت، این مصوبه را سبب اخلال در بازار اینترنت عنوان کردند و خواستار بازنگری و تجدید نظر در مفاد این مصوبه شدند چرا که این مصوبه تمامی سرویس دهندگان اینترنت را شامل نمی شد.

هم اکنون و با گذشت بیش از ۱۰ ماه از ابلاغ این مصوبه، کمیسیون تنظیم مقررات مصوبه تخفیف نرخ پهنای باند را اصلاح کرد.

براساس اعلام عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، مصوبه تخفیف ۳۵ درصدی اینترنت برای ارائه دهندگان ADSL به ۲۵ درصد تخفیف برای تمام فروشندگان این سرویس اصلاح شده است.

ناصر علی سعادت با اشاره به اصلاح مصوبه ۱۸۱ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: در جلسه روز یکشنبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مصوبه ۱۸۱ که در آن ۳۵ درصد تخفیف برای شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت (PAP) روی اینترنت و تخفیف دیگری روی پاور در نظر گرفته شده بود به ۲۵ درصد تخفیف برای تمام ارائه دهندگان اینترنت اصلاح شد.

به گفته وی شکل قبلی مصوبه ۱۸۱ در اعمال تخفیف برای برخی فروشندگان اینترنت، سبب ایجاد رانت در بازار می‌شد که اکنون با یکسان‌سازی تخفیف، تمام ارائه‌ دهندگان اینترنت از کوچک و بزرگ در شبکه یکسانی فعالیت خواهند کرد.