بر اساس اخبار منتشر شده ، کمپانی گوگل در حال آزمایش روشی است که با استفاده از آن کاربران می توانند بدون نیاز به رمز عبور وارد حساب کاربری خود شوند.این ویژگی که توسط یکی از کاربران وب سایت ردیت (Reddit) کشف شد ، به شما اجازه می دهد تا با استفاده از تلفن خود در دسکتاپ وارد حساب کاربری خود در گوگل شوید.

گوگل این اقدام خود را تایید کرد و گفت:

ما از تعدادی از کاربران خود دعوت کرده ایم تا به ما کمک کنند تا راهی را که میتوانند با استفاده از آن بدون نیاز به رمز عبور وارد حساب کاربری گوگل خود شوند را مورد آزمایش قرار دهیم.

google-1همانطور که کاربر وب سایت ردیت که این ویژگی جدید را کشف کرده است توضیح می دهد ، شما ابتدا باید به گوشی خود اجازه دهید تا بتوانید به عنوان دستگاهی برای تایید اعتبار از آن استفاده کنید. بعد از اینکه وارد صفحه ی ورود ایمیل در گوگل شوید یک پیام به شما نمایش داده می شود که از شما می خواهد تا تایید اعتبار را انجام دهید. زمانی که شما پیام باز شده را تایید نمایید  ، صفحه ی دسکتاپ وارد حساب کاربری شما شده به شکلی که انگار شما پسوورد صحیح را وارد کرده باشید.

ظاهرا این آزمایش هم برای سیستم عامل iOS و هم سیستم عامل اندروید وجود دارد. در حالی که برخی از کاربران بر این عقیده هستند که برنامه ی ۱Password بهترین راه برای این کار است ، این ویژگی بدون شک همه چیز را برای کاربرانی که از گوگل زیاد استفاده می کنند آسان تر خواهد کرد ، مخصوصا اگر بنا به دلایلی از حساب کاربری خود مرتبا خارج می شوند.