همراهی کاربران و درخواست آنها باعث شد تا در روش تنظیم winbox یک بازبینی و به‌ روز رسانی انجام شود. ورژن جدید در کنار برخورداری از امکان پاسخگویی به درخواست‌های قدیمی از چند قابلیت تازه نیز برخوردار است.

سری جدید Winbox این قابلیت را دارد که تمامی تنظیمات و طرح‌بندی‌های هر روتر را حفظ کند یا طرح مورد علاقه را برای دیگر روترها استفاده کند، برای این کار کافیست که فیلتر فایروال را با یک سری ستون خاص ببندید و بدون هیچ مشکلی session را ذخیره کرده و هر زمانی که به روتری متصل شدید از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های این دستگاه امکان ذخیره تعدادی از روترها در یک گروه با توجه به مکان آنها و تنظیم بر اساس اولویت کاربر است، همچنین کاربر می‌تواند آنها را بر اساس آدرس، نام کاربری، session، گروه، یادداشت‌ها و یا حتی نام مدل، مرتب کند.

 در این ورژن امکان نوشتن توضیحات وجود دارد و به کاربران اجازه می دهد دیدگاه‌ها و نظرات خود را بعد از هر ستون، بیان کنند. همچنین کاربران می توانند کامنت‌ها را مرتب کنند.

.

e3

Winbox 3 از ایمنی بالایی برخوردار است و برای محافظت از لیست روتر، کاربران می‌تواند یک master pass word، که فایل encrypt را در دیتابیس  winbox تنظیم می کند داشته باشند.

 از دیگر امکاناتی که این نرم‌افزار در اختیار کاربران قرار می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 – نگهداری اطلاعات با جزئیات در بین session ها

 – به روز رسانی خودکار winbox loader

 – امکان انتخاب هریک از session های ذخیره شده در زمانی که به یک روتر متصل می شود.

 – گروه بندی، فیلتر گذاری و مرتب سازی روترهای ذخیره شده

 – تنظیم پسورد برای بالا بردن امنیت دیتابیس روتر

 – انتقال دیتابیس به dropbox یا کپی کردن به کامپیوتر دیگر

 – ذخیره کردن دیتابیس با فرمت های winbox3

 – انتخاب چندین روتر از یک لیست ذخیره شده و اتصال به تمامی آنها