gcse english courseworkp>عصای هوشمندی در ژاپن طراحی و بر پایه رهیاب GPS ساخته شده است که افراد سالمند را به خانه‌هایشان هدایت می‌کند.
این عصا دارای صفحه‌ای با قابلیت خوانش آسان است که بر روی آن فلش‌هایی در جهت دلخواه مسیر حرکت کاربر نمایش داده می‌شود. همچنین یک دستگاه برای نظارت بر ضربان قلب برروی آن وجود دارد که داده‌های مربوط به تپش قلب را از راه دور به نزدیکان و خویشاوندان ارسال می‌کند.
یک نمونه ساخته شده فعال از این عصای جدید توسط شرکت سازنده آن یعنی فوجیتسو در نمایشگاه جهانی موبایل بارسلونا این هفته به نمایش گذاشته می‌شود. تاکنون هیچ قیمتی برای این دستگاه اعلام نشده است اما انتظار می‌رود فوجیتسو در بازار داخلی ژاپن که جمعیت سالمندان زیادی دارد از فروش این دستگاه درآمد زیادی کسب کند.
ریک هندرسن، از کارمندان سایت فن‌آوری پاکت لینت می‌گوید: شرکت فوجیتسو قسمتی از غرفه خود در نمایشگاه جهانی موبایل بارسلونا را به فن‌آوری‌های آینده اختصاص داده است.
واضح است که هنوز این دستگاه به تولید انبوه نرسیده و اطمینان داریم که سرانجام دستگاهی کاملا مشتری مدار خواهد شد.
به گفته او این دستگاه همچنین قادر است که دما و رطوبت هوا را نیز اندازه گیری کند. طبیعی است که از همین ابتدا با دقت درباره قیمت تصمیم‌گیری شود اما اگر شرکت بتواند دستگاه را با قیمت مناسب ارائه کند می‌توانیم امیدوار باشیم عصای GPS به یک فن‌آوری بسیار مفید در سال‌های آینده تبدیل شود.
این عصا با دریافت مسیر مشخص از کامپیوتر شروع به کار می‌کند و سپس کاربر خود را به منزلش می‌رساند؛ همچنین می‌تواند مکان مالک خود را به خویشاوندان و پرستاران او گزارش کند

۷۶۵qwerty765