سامانه هوشمند تشخیص ایمیل های جعلی و اسپم در نخستین نمایشگاه امنیت سایبری توسط پلیس فتا ارائه شد و به زودی استفاده از این نرم افزار به صرافی‌ها و تمامی بسترهای کشور که از ایمیل برای مبادلات مالی بهره می برند الزام خواهد شد.

مجید خان محمدزاده کارشناس فنی شرکت فناوران توسعه امن ناجی در گفتگو با مهر، در خصوص قابلیتهای سامانه هوشمند “پویا” گفت: فضای این نرم افزار شبیه نرم افزار OUTLOOK است اما خاصیت ویژه آن این است که اسپم ها را قبل از بازکردن ایمیل و پست الکترونیکی شناسایی کرده و تشخیص می دهد.

وی با بیان اینکه این نرم افزار از ۴۵ روش مختلف امکان شناسایی ایمیل های جعلی را دارد ادامه داد: با استفاده از این نرم افزار کاربران می توانند تشخیص دهند که این ایمیل از همان میل سرور فرستاده شده است یا خیر.

خان محمدزاده افزود: به دلیل وجود پرونده های مختلفی از کلاهبرداری های ایمیلی در پلیس فتا و انتقال مبالغ چند میلیاردی پول از طریق ایمیل های جعلی، قرار است استفاده از این نرم افزار کاملا بومی به تمامی صرافی ها و بسترهای کشور که از ایمیل برای مبادلات مالی استفاده می کنند به صورت الزام درآید. وی با بیان اینکه نسخه ارائه شده از نرم افزار تشخیص ایمیل های جعلی، نسخه عمومی است، گفت: نسخه مخصوص پلیس فتا که امکان شناسایی متهم را نیز ممکن می کند طراحی شده است.

به گزارش مهر، این نرم افزار که با هدف افزایش امنیت کاربران نهایی در زمان استفاده از سرویس پست الکترونیک طراحی شده قادر است ایمیل های جعلی و ارسالی توسط ربات را تشخیص دهد و برخی از قابلیتهای آن تشخیص ایمیل های جعلی با استفاده از ایجاد شناسه ایمیلی شبیه شناسه اصلی و نیز با استفاده از شناسه های جعلی و همچنین ایمیل هایی است که به هیچ وجه وجود خارجی ندارند.

قابلیت ارسال و دریافت کلیه ایمیل ها، پشتیبانی از تمام میل سرورها، قابلیت دریافت خودکار همه ایمیل ها و قابلیت بررسی تمامی ایمیل ها به صورت آفلاین، پشتیبانی از تعریف چند حساب کاربری ایمیل و تشخیص خودکار تنظیمات حساب کاربری سرورهای معتبر از دیگر ویژگیهای این نرم افزار است که در نمایشگاه امنیت سایبری ارائه شد.

 

modafinil canada