به تازگی، به‌روزرسانی‌های اخیر مایکروسافت، حاوی برخی اطلاعات بوده که کارشناسان را به احتمال عرضه نسخه ورک‌استیشن ویندوز ۱۰ پرو هدایت کرده است.

شرکت مایکروسافت درصدد است نسخه ویژه ورک‌استیشن را مجدداً عرضه نماید؛ این خبری است که در بررسی برخی آپدیت‌های جدید سیستم عامل ویندوز، توسط کارشناسان کشف شده است.

مطابق این گزارش، هرچند به‌روزرسانی‌های اخیر سیستم عامل جدید مایکروسافت، حاوی هیچ موضوع دندانگیری نبود، اما چند متخصص خبره در این زمینه اطلاعاتی کشف کردند که به نظر غیرطبیعی می‌رسید.
این کارشناسان معتقدند که نسخه جدیدی از سیستم عامل ویندوز ۱۰ پرو طراحی شده که مخصوص کامپیوترهای پیشرفته خواهد بود.
اطلاعات درز یافته مایکروسافت نشان می‌دهد که این نسخه فعلاً “Windows 10 Pro for Workstation PCs” نام خواهد داشت، هر چند این نام هنوز نهایی نشده است.

گفتنی است این نخستین نسخه سیستم عامل ویندوز برای دستگاه‌های کاری (Workstation) است که پس از زمان ویندوز ان.تی عرضه می‌گردد. آخرین نسخه مشابه در این زمینه، ویندوز ان.تی برای ورک‌استیشن‌ها بود که البته پشتیبانی مایکروسافت از این نسخه در سال ۲۰۰۴ از سوی مایکروسافت متوقف گردید.

10work1

شایان ذکر است بر طبق گفته متخصصین، این نسخه جدید سیستم عامل، چند ویژگی اساسی خواهد داشت. نخست اینکه در حالت ورک‌استیشن کار می‌کند، بدین معنا که توان و شدت فعالیت گرافیکی در آن طبعاً کمتر و بهینه خواهد بود.

همچنین فایل سیستم جدید مایکروسافت که پس از NTFS عرضه گردید، یعنی سیستم ReFS در آن فعال خواهد بود.
شایان ذکر است که این فایل سیستم جدید قادر است در مواجهه با فایل‌ها و داده‌های حجیم، بسیار سریع‌تر، با دقت بیشتر و ضریب خطای به مراتب کمتری عمل نماید.

همچنین این نسخه تازه سیستم‌عامل توانایی آن را دارد که بر روی دستگاهی با چهار پردازنده و نیز حافظه تا ۶ ترابایت کار کند.