مدتی بود که کاربران جدید برای ساخت جیمیل و ثبت نام در سرویس‌های مختلف گوگل، باید حتما در ابتدا حساب کاربری در شبکه اجتماعی گوگل پلاس می‌داشتند، اما طبق گزارشی جدید گوگل دیگر کاربران را مجبور به انجام این کار نمی‌کند.

حال اگر بخواهید یک حساب جدید جیمیل بسازید یا اینکه از سرویس‌های دیگر گوگل استفاده کنید گزینه‌ای با عنوان “No thanks” ظاهر می‌شود تا بتوانید بین ساختن یا نساختن حساب گوگل پلاس اختیار داشته باشید.

mandatory-google-integration.0

این اقدام گوگل صادر کننده سیگنال جدیدی از این شرکت است؛ غول جستجوی اینترنت دیگر در پی عضو کردن اجباری اشخاص در شبکه اجتماعی خود نیست.در ماه جولای گوگل تصمیم گرفت اجبار کاربران گوگل پلاس برای استفاده از نام واقعی را بردارد و آن‌ها بتوانند با نام‌های مختلف در این شبکه اجتماعی عضو شوند. در ماه آوریل گزارش شد که گوگل دیگر نمی‌خواهد برای ثبت نام در سرویس‌های مختلف از دکمه +Google استفاده کند و به جای آن مستقیم از دکمه Google استفاده خواهد شد. در تازه‌ترین گزارش نیز بلومبرگ می‌گفت گوگل می‌خواهد ویژگی بسیار خوب گوگل پلاس یعنی Google+ Photos را به عنوان یک شبکه اجتماعی اشتراک عکس مستقل در اختیار کاربران قرار دهد.

گوگل هیچگونه بیانیه‌ی رسمی درباره وضعیت آینده گوگل پلاس منتشر نکرده است اما کاملا مشخص است که این کمپانی دیگر شوق زیادی برای این شبکه اجتماعی ندارد. در ماه آپریل نیز رئیس بخش گوگل پلاس اخراج شد و از آن موقع این شبکه تغییر چندانی نداشته و از این به بعد گوگل پلاس به احتمال زیاد تعداد کاربران جدید ثبت نامی کمتری خواهد داشت.