مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات فناوری اطلاعات رگولاتوری گفت: در حال حاضر و با شرایط فعلی، حداکثر سرعت‌ دانلود روی اینترنت دایل‌آپ حدود ۲ تا ۳ کیلو بایت در ثانیه خواهد شد.

علیرضا اصغریان – مدیرکل دفتر نظارت خدمات فن‌آوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل جدید فروش اینترنت توسط شرکت‌ها در عمل، متوسط سرعت دانلود در سرویس‌ اینترنت پرسرعت تقریبا سه تا چهار برابرسرویس دایل‌آپ است.
وی افزود: طبق تعرفه مصوب جلسه ۴۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، در سرعت ۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه و نرخ اشتراک ۱ به ۱۰، بدترین حالت سرعت دانلود، ۶/۱ کیلو بایت بر ثانیه است؛ در حالی که با اینترنت دایل‌آپ سرعت دانلود ۳ تا ۴ کیلو بایت بر ثانیه است حتی در سرویس برخی شرکت‌ها سرعت دانلود دایل‌آپ به ۸ تا ۱۰ کیلو بایت بر ثانیه نیز می‌رسد.
او با اشاره به نامحدود شدن سرویس‌های ADSL و در پاسخ به این سوال که با این کار اغلب مشترکان به صورت شبانه روزی در حال دانلود خواهند بود و در نتیجه این کار، سرعت دانلود برای تمام مشترکان، پایین خواهد آمد، گفت: در شرایط فعلی تمام مشترکان با هم آنلاین نیستند و این اتفاق تنها در یک صورت رخ خواهد داد و آن زمانی است که نرخ اشتراک شرکت‌ها بیش از ۱ به ۱۰ باشد.
اصغریان اظهار کرد: در SLA که قرار است در آینده مبادله شود، بخشی با عنوان پهنای باند تضمین شده پیش‌بینی شده است که این بخش، فضای رقابت شرکت‌هاست که در این فضای رقابتی، شرکت‌ها سعی می‌کنند با افزایش متوسط میزان دانلود ماهانه و متوسط سرعت دانلود، کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنند.