به گزارش ایرنا، ایران تله کام ۲۰۱۴ که نمایشگاهی بین المللی محسوب می شود از ۱۴ تا ۱۷ مهرماه در فضایی بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع در محل نمایشگاه های تهران برگزار شد.

ایران در این نمایشگاه میزبان کشورهای خارجی همچون ایتالیا، اسلوونی، اتریش، امارات، آلمان، تایوان، ترکیه، جمهوری چک، چین، ژاپن، کره جنوبی، کانادا، لهستان، مالزی و هند بود،اما فقط حضور فعال چینی ها در این نمایشگاه به چشم می آمد.

امسال برنامه نویسان موبایلی نیز سهمی از این نمایشگاه داشتند و توانستند شمار زیادی از بازدیدکنندگان نمایشگاه را به سمت خود بکشانند.

***نرم افزار تماس رایگان ‘بیسفون’

این نرم افزار تلفن همراه شبیه به نرم افزار وایبر عمل می کند و یک ابزار ارتباطی برای کاربران موبایل محسوب می شود که می تواند امکان ارسال پیام های متنی صوتی و تصویری را به صورت رایگان فراهم کند.

این نرم افزار ایرانی که توسط وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید به گونه ای طراحی شده که با نصب آن بر روی گوشی کاربران می توانند با استفاده از شبکه های وای.فای، جی.پی.آر.اس و ۳Gو اتصال به اینترنت پیام متنی ارسال کرده، رایگان تماس بگیرند و یا تصاویر خود را به اشتراک بگذارند.

امکان ارسال پیغام آفلاین و امکان ایجاد گروه های کاری و دوستانه، ارسال اطلاعات با سرعت بالا از دیگر امکانات فنی این سرویس است.

این نرم افزار از طریق بازارهای نرم افزاری همچون اپ استور، گوگل پلی و یا کافه بازار قابل دریافت و نصب است.

***تماس رایگان با نرم افزار موبایلی ساینا

نرم افزار موبایلی ساینا به عنوان ابزاری پیام رسان برای تبادل متن، عکس، فیلم و جایگزین رومینگ در تماس های بین الملل توسط اپراتور اول تلفن همراه معرفی شد.

این نرم افزار بر بستر سیستم عامل اندروید و IOS طراحی شده و به عنوان ابزاری برای تبادل متن، عکس، فیلم و جایگزین رومینگ در تماس های بین المللی معرفی شده است.

***کتابخوان همراه از سوی اپراتور دوم

اپراتور دوم تلفن همراه برنامه کاربردی کتابخوان همراه را در نمایشگاه تلکام معرفی کرد.

این اپلیکیشن حاوی صدها عنوان کتاب متنی و صوتی در حوزه های مذهبی، سلامت، روانشناسی، اخلاق، ورزشی و داستان است.

اپلیکیشن کتابخوان، در حال حاضر از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند و به زودی نسخه های ویندوز و iOS آن نیز عرضه خواهد شد.

مشترکین این اپراتور برای دسترسی به خدمات این اپلیکیشن باید از نام کاربری و رمز عبور کنترل حساب اینترنتی خود استفاده کنند، رمز عبور با ارسال یک پیامک بدون متن به شماره ۱۳۰ قابل دریافت است.

***بازیک برای دوست داران بازی های موبایلی

ایرانسل اپلیکیشن بازیک را برای دوستداران بازیهای موبایلی رونمایی کرد.

ایرانسل با رونمایی برنامه کاربردی ‘بازیک’ امکان تجربه انواع بازی های مهیج اندرویدی را برای دوستداران بازی های موبایلی فراهم می کند.

دراین برنامه کاربردی، مجموعه گسترده ای از انواع بازی های اندرویدی در اختیار مشترکین قرار گرفته و آنها می توانند از میان بازیهای موجود، بازی های رایگان یا دارای هزینه را انتخاب و تجربه کنند.

مشترکین ایرانسل که مایل به انتخاب بازی های دارای هزینه هستند می توانند از طریق خرید شارژ ایرانسل، حساب کاربری خود را شارژ و بازی کنند.