مردم ایران با ثبت ۵۷۵٫۲۰۰ دامنه‌ی اینترنتی رکورد بیشترین ثبت دامنه در منطقه را ثبت کرده‌اند. بیشترین دامنه‌های ثبت شده نیز پسوند .ir دارند.

مردم ایران بیش از ۵۷۵ هزار دامنه‌ی اینترنتی را به ثبت رسانده‌اند که البته بسیاری از آن‌ها میزبان هیچ وب‌سایتی نیستند و برخی نیز تنها برای داد و ستد خریداری شده‌اند. برخی از کاربران اینترنت، مدام در حال بررسی برندها و محصولات و سرویس‌های آن‌ها هستند و دامنه‌های مرتبط با آن‌ها را به سرعت ثبت می‌کنند تا با فروش دامنه به شرکت‌ها، کسب درآمد کنند. برخی نیز دامنه‌های سه حرفی و دامنه‌های جذاب و کاربردی را ثبت کرده‌اند و در گنجه‌ی خود نگه‌داری می‌کنند تا روزی با قیمت چند میلیونی به فروش برسانند.

دامنه‌های .ir بیشترین محبوبیت و دامنه‌های  .netکمترین محبوبیت را بین کاربران ایرانی داشته‌اند. در حال حاضر ۵۶۶ هزار و ۱۶۲ دامنه با پسوند  .irثبت شده است.

همچنین شمار پسوندهای ثبت شده co.ir بالغ بر ۳ هزار و ۳۷۸ دامنه، شمار دامنه‌های ثبت شده با پسوند ایران ۲ هزار و ۶۶۴ دامنه و شمار دامنه‌های ثبت شده با پسوند ac.ir حدود یک هزار و ۶۰۴ دامنه است.

تعداد دامنه‌های فعال به ثبت رسیده با پسوند sch.ir حدود ۳۸۶ دامنه، با پسوند gov.ir بیش از ۳۴۲، پسوند org.ir بیشتر از ۳۰۸ و id.ir  بیش از ۳۱۵ دامنه است. ایران بیش از نیم میلیون دامنه اینترنتی ثبت شده دارد. به این ترتیب ایران از نظر تعداد دامنه اینترنتی کشوری، بزرگترین کشور در منطقه است و از کشورهایی نظیر سنگاپور، مالزی، هنگ‌کنگ، ترکیه، اسلواکی، یونان و فنلاند هم پیشی گرفته است و با رشد سالانه ۴۵ درصدی در میان چهار کشور برتر جهان از نظر رشد دامنه اینترنتی قرار دارد.