مسئولان برگزاری استارتاپ ویکند مشهد که به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی همزمان با ۴ شهر دیگر کشور انجام می شود، در تلاش هستند تا دانشجویان فعالیت بیشتری در این رویداد داشته باشند.

برگزارکننده و نماینده جهانی حاضر در استارتاپ ویکند مشهد بیان کرد: برای برگزاری استارتاپ ویکند این استان دو مکان را در نظر گرفته ایم. یکی هتل میثاق و دیگری برج سلماس. علت این انتخاب آن بوده است که وقتی تنها با یک مکان برای برگزاری استارتاپ هماهنگ می شود، در دقایق آخر ممکن است مشکلی در کار پیش بیاید که پیش بینی نشده باشد. پس ما با محل های مختلفی هماهنگ کردیم تا حق انتخاب بیشتری داشته باشیم.

وی بیان کرد: این برنامه از ۲۸ تا ۳۰ آبان ماه همزمان با ۴ شهر دیگر ایران و به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی برگزار می شود و چهارمین دوره ای است در مشهد شاهد این رویداد هستیم. اما ما تم خاصی را انتخاب نکرده ایم. چراکه این شهر ظرفیت آن را دارد که با تم معمولی استارتاپ را برگزار کند.

شهری با بیان اینکه شرکت های خصوصی و دولتی در مشهد، توجه ویژه ای به استارتاپ ویکند دارند، استقبال صنعتگران، پژوهشگران و دانشجویان این شهر را قابل توجه عنوان کرد.

وی ادامه داد: مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حامی اصلی این رویداد است و حمایت کننده های معنوی ما هم پارک علم و فناوری و چند دانشگاه در مشهد هستند. ما هم به دانشگاه ها کد تخفیف برای شرکت در این رویداد را داده ایم تا دانشجویان بیشتر جذب چنین برنامه هایی شوند.

برگزارکننده استارتاپ مشهد عنوان کرد: ما از کسانی که در استارتاپ های گذشته مشهد شرکت کرده اند انتظار نداریم ایده خود را به جایی رسانده باشند. اما از شرکت کنندگان بعدها ایده های جدید و خوبی خارج می شود که چون آموزش دیده اند اگر ایده ای داشته باشند دیگر می دانند چطور می توان آن را به کسب و کار رساند.

شهری که خود نماینده استارتاپ جهانی در استارتاپ ویژه هفته کارآفرینی شهر مشهد است، داوران این رویداد را سهام الدین بهرامی، مهران بهنام، علی جاهدی و مهدی محمدی عنوان کرد.

به گفته وی، محراب اسد خانی، میلاد اصفهانی، سروش ایوبی، مصطفی پور علی، داورد تراب زاده، نازنین دانشور، تکتم رنجبران، جواد عامل، صادق علوی زاده، مهدی علیپور سخاوی، امین غلامی، نوید فلاحت و آیدا موید زاده مربی این رویداد هستند.

براساس این گزارش، با حمایت مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۵ استارتاپ ویکند در شهرهای تهران، مشهد، قزوین، اصفهان و ساری همزمان با هفته جهانی کارآفرینی برگزار می شود.