راه‌اندازی IPمدیا از سوی صدا و سیما

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از آغاز واگذاری سیم‌کارت‌های اپراتور سوم تلفن همراه از ۱۰ روز آینده در کرج خبر داد.

حسن رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: پیش‌ثبت‌نام سیم‌کارت‌های رایتل در کرج آغاز شده که درواقع به نوعی ارزیابی بازار محسوب می‌شود.

وی درباره واگذاری این سیم‌کارت‌ها در تهران تصریح کرد: پیش‌ثبت‌نام سیم‌کارت‌های اپراتور سوم تلفن همراه در تهران از اوایل دی‌ماه آغاز می‌شود و به احتمال زیاد از اواخر ماه آینده (دی‌ماه) واگذاری آن در تهران هم آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم پیش از این گفته بود: اپراتور سوم تلفن همراه (رایتل) مطابق پروانه نمی‌تواند بیش‌تر از ۷۲ ساعت از زمانی که از مردم پول می‌گیرد، مشترک را برای دریافت سیم‌کارت منتظر نگه دارد.

لطف‌الله سبوحی اظهار کرد: رایتل پیشنهاد تعرفه‌ی مکالمات خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فرستاده است و مجموعه بررسی‌های فنی و اقتصادی سازمان مشغول بررسی این تعرفه‌ها هستند.

او با بیان اینکه خود اپراتور رایتل این اختیار را دارد که در قالب تعرفه‌ی تشویقی کارش را شروع کند، گفت: سقف قیمت‌ سیم‌کارت اپراتور سوم مشابه پروانه مخابرات و اپراتور دوم است، یعنی برای سیم‌کارت‌های اعتباری حداکثر ۲۰۰ هزار ریال و برای سیم‌کارت‌های دائمی حداکثر ۱۲۰ هزار تومان بدون احتساب مالیات است.

وی با بیان اینکه در این فضای رقابتی سیم‌کارت عملا قیمتی ندارد، تاکید کرد: رایتل این اختیار را دارد که سیم‌کارت‌هایش را در این سقف واگذار کند.